نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

شفاف‌سازی‌ ناتی داگ در رابطه با عملکرد فرایند پرداخت درون برنامه‌ای بازی Uncharted 4

در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس، سرانجام از بخش چندنفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End رونمایی شد. مدتی پس از این معرفی، ناتی داگ اعلام کرد در این بازی فرایند پرداخت درون برنامه‌ای (microstransaction) وجود خواهد داشت که ظاهرا اطلاعات منتشر شده در این رابطه، کاملا درست و شفاف نبوده است.
آرن مِیِر، مدیر ارتباطات ناتی داگ در صحبت‌های خود به شفاف‌سازی سیستم microstransaction بازی آنچارتد ۴ پرداخته و در صحبت‌های خود گفته است اطلاعاتی که از ویژگی‌های این سیستم منتشر شده، تقریبا غلط بوده است:
برخی از گزارشاتی که در وب‌سایت‌های خبری منتشر شد با کاری که ما قصد انجام آن را داریم متفاوت بودند. در بخش چندنفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End برخی از آیتم‌هایی وجود دارند که می‌توانید با پرداخت امتیاز ناتی داگ (Naughty Dog Points) آن‌ها را به دست آورید. زمانی که برای نخستین بار وارد بخش چندنفره آنچارتد ۴ شوید، مقدار کمی از این امتیاز به صورت رایگان به شما اهدا خواهد شد که با استفاده از آن، بتوانید با ویژگی‌های این خصوصیت آشنا شوید. اگر زمان کافی برای به دست آوردن این امتیازات را ندارید، می‌توانید با پرداخت پول واقعی آن‌ها را خریداری کنید. با نگاه‌ کردن به عکس‌العمل مخاطبان نسبت به این سیستم و نحوه عملکرد آن در بازی‌های دیگر، قصد داشتیم سیستمی را تولید کنیم که با وجود پیچیدگی‌های خاصِ خود، دارای بالانس کافی باشد تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند. با استفاده از فرایند microstransaction قصد نداریم منبع درآمد دیگری را برای خود تولید کنیم. در برنامه‌های خود برای بازی آنچارتد ۴ تصمیم گرفتیم تا مدتی طولانی از بخش چندنفره این بازی پشتیبانی کنیم. اگر به بخش چندنفره دو بازی آنچارتد ۲ و آنچارتد ۳ نگاه کنید، متوجه خواهید شد که حتی با گذشت چندین سال از انتشار این دو بازی، هنوز هم بازیکنان زیادی وجود دارند که روزانه به تجربه این بخش می‌پردازند. خوشبختانه با بازی Uncharted 4 هم قصد داریم از این روش استفاده و تا زمانی طولانی از بخش آنلاین بازی حمایت کنیم. همان‌طور که می دانید، بخش آنلاین Uncharted 4 سرورهای اختصاصی ندارد، بنابراین اجرای تمام خصوصیات آنلاین بازی به بهترین شکل ممکن کار مشکلی است. با استفاده از پول مجازی و فرایند پرداخت درون برنامه‌ای، قصد داریم تا مدت طولانی به ارائه خدمات در بخش چندنفره بازی آنچارتد ۴ بپردازیم.
U4ATE 1 (1) مدیر ارتباطات ناتی داگ در انتها اعلام کرده تمام آیتم‌هایی که می‌توانید با استفاده از پول واقعی خریداری کنید، از طریق پیشروی در گیم‌پلی بازی نیز  قابل دسترسی خواهند بود:
اصولا تمام چیزهایی که می‌توانید از طریق پول مجازی خریداری کنید، از طریق بازی‌کردن نیز قابل دست‌یابی هستند. بنابراین در بخش چندنفره Uncharted 4: A Thief’s End محتوایی وجود ندارد که تنها در اختیار بازیکنانی که پول واقعی پرداخت کردند قرار بگیرد. علاوه بر این، با پرداخت پول واقعی شما نمی‌توانید به آیتم‌هایی دسترسی پیدا کنید که گیم‌پلی بازی را دستخوش تغییرات اساسی‌ای بکند.
بازی Uncharted 4: A Thief’s End که آخرین ماجراجویی‌های دریک در این مجموعه قدیمی را به بازیکنان نشان خواهد داد، در تاریخ ۲۷ اسفند به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.  نسخه آزمایشی بازی آنچارتد ۴ از تاریخ ۴ الی ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ (سیزده الی بیست و دوم آذر) در اختیار خریداران مجموعه آنچارتد کالکشن قرار خواهد گرفت. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده