نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

دراکمن: هر چه را که در تریلرهای سینمایی Uncharted 4 می‌بینید باور نکنید!

نِیل دِراکمَن، مدیر نوآوری و نویسنده بازی Uncharted 4: A Thief's End، یکی از بازی‌سازان خلاق و دوست‌داشتنی صنعت بازی‌های ویدیویی است. در مصاحبه اخیری که با دراکمن انجام شده، وی گفته برخی از تریلرهای سینمایی بازی آنچارتد ۴، برای گول‌زدن مخاطبان تولید شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
تا امروز، شاهد نمایش چند صحنه سینمایی از بخش داستانی بازی Uncharted 4: A Thief's End بودیم. ظاهرا تمام چیزهایی را که در این نمایش‌ها مشاهده کردیم، نباید باور کنیم، چراکه دراکمن گفته برخی از این صحنه‌ها «احتمالا» برای گول‌زدن بازیکنان تولید شده است. اگر به خاطر داشته باشید، ناتی داگ با نمایش‌های بازی The Last of Us، این‌گونه نشان داد که جوئل در انتهای بازی به ویروسی که در دنیای بازی جریان داشت مبتلا و در انتهای بازی خواهد مرد. در یکی از نمایش‌های بازی The Last of Us، جوئل که روی زمین افتاده و خط سلامتی‌اش هم به انتها رسیده بود، ظاهرا در حال تبدیل‌شدن به یکی از موجودات بازی بود. در این صحنه، اِلی تفنگی در دست خود داشت و با تماشای این صحنه، اکثر مخاطبان احساس کردند اِلی برای این‌که جوئل به این ویروس مبتلا شده، در انتهای بازی به او شلیک خواهد کرد. دراکمن در صحبت‌های خود گفته آن‌ها به این دلیل این صحنه‌ها را طراحی می‌کنند که بازیکنان فکر کنند پایان بازی قطعا به همین شکل خواهد بود:
ما از عمد و با برنامه‌ریزی قبلی، در برخی از تریلرها بازیکنان را فریب می‌دهیم. نمایشی که جوئل روی زمین افتاده بود و ظاهرا در حال تبدیل‌شدن بود، مخصوصا برای فریب بازیکنان تولید شده بود. با این صحنه، قصد داشتیم بازیکنان این‌گونه فکر کنند که در انتهای بازی، جوئل به یکی از موجودات بازی تبدیل خواهد شد و الی هم راهی جز شلیک‌کردن به او نخواهد داشت. از این صحنه توانستیم برعلیه بازیکنان استفاده و در انتها، آن‌ها را سورپرایز کنیم.
uncharted 4_2 ظاهرا نیل در بازی آنچارتد ۴ هم از این روش استفاده خواهد کرد. زمانی که از وی در رابطه با نقشه‌های شیطانی‌ای که برای بازی آنچارتد ۴ دارد پرسیده شد، دراکمن در پاسخ گفت:
شاید به شما تریلری را نشان دادم که واقعیت داشته باشد. شاید فکر کنید این صحنه واقعیت ندارد، اما اشتباه می‌کنید و این صحنه کاملا واقعیت دارد.
دراکمن در کنار کوجیما، دو تَن از کارگردان‌های صنعت بازی‌های ویدیویی هستند که با نمایش بازی‌های خود، بازیکنان را به شیوه‌های مختلف فریب می‌دهند. نظر شما در رابطه با روش دراکمن برای نمایش بازی‌های خود چیست؟ بازی Uncharted 4: A Thief’s End که آخرین ماجراجویی‌های دریک در این مجموعه قدیمی را به بازیکنان نشان خواهد داد، در تاریخ ۲۷ اسفند به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. همان‌طور که طی روزهای اخیر به اطلاعتان رساندیم، نسخه آزمایشی بازی آنچارتد ۴ از تاریخ ۴ الی ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ (سیزده الی بیست و دوم آذر) در اختیار خریداران مجموعه آنچارتد کالکشن قرار خواهد گرفت. منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده