نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

استیون هاوکینگ: ممکن است روزی کره زمین در اثر حمله موجودات فضایی نابود شود

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و نابغه بریتانیایی، در آخرین نظریه خود اعلام کرده که احتمال دارد روزی کره زمین در اثر هجوم موجودات فضایی نابود شود. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
هاوکینگ اخیرا مصاحبه‌ای با یک روزنامه اسپانیایی داشته و اعلام کرده:
اگر روزی موجودات فضایی به زمین بیایند، شرایطی مثل کشف آمریکا توسط کریستف کلمب پیش خواهد آمد و همانطور که در آن زمان سرخپوستان شرایط سختی را تحمل کردند،‌ در هنگام حمله موجودات فضایی شرایط برای انسان‌ها بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این همواره ممکن است که روزی زمین در اثر حادثه‌ای تا مرز نابودی پیش‌برود، به همین دلیل هم سفر‌های فضایی اهمیت بسیار زیادی دارند.
هاوکینگ در سال ۲۰۱۰ تصمیم یوری میلنر را مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای جستجوی حیات در سیارات تایید کرد و آن زمان هم گفته بود:
ما شناختی از موجودات فضایی نداریم، ولی انسان‌ها و تاریخ آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم. در طول تاریخ همواره تمدن‌های مدرن‌تر توانسته‌اند به راحتی به تمدن‌های ضعیف غلبه کنند و همین امر در مورد موجودات فضایی و ما هم صدق می‌کند، چرا که اگر آن‌ها روزی به زمین بیایند به طور حتم چند صد سال از ما جلوتر خواهند بود و ما در نظر آن‌ها شبیه به موجوداتی باکتری مانند هستیم!
به هر حال پروفسور هاوکینگ موجودات فضایی را تهدیدی جدی برای بشریت معرفی می‌کند. نظر شما در مورد سخنان وی چیست؟ منبع: IGN