توضیحات فیل اسپنسر در رابطه با نبود حالت Split-Screen در بازی Halo 5: Guardians
یکی از پرحاشیهترین بحثهای مربوط به بازی Halo 5: Guardians، نبود حالت Split-Screen در این بازی است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا صحبتها و دلیل فیل اسپنسر در رابطه با نبود این حالت در بازی هیلو ۵ را جویا شوید.
یکی از سنتهای اصلی مجموعه بازیهای Halo، وجود حالت Split-Screen (بازی کردن دو بازیکن در یک تلویزیون) است. بازی Halo 5: Guardians با شکستن این سنت قدیمی، طی چندوقت اخیر اعتراض شدید طرفداران را به همراه داشته است. اسپنسر در رابطه با دلیل حذف این حالت از بازی هیلو ۵ گفته است «اکثر بازیکنان» که کنسولهایشان به شبکه ایکسباکس لایو متصل است، به صورت co-op با دوستان خود بازی میکنند و حالت Split-Screen، دیگر مانند گذشته طرفداران زیادی ندارد:
در گذشته هم ، جاش هولمز، مدیر استودیو ۳۴۳ اینداستریز هم در رابطه با نبود این حالت در بازی هیلو ۵ صحبت کرد و به طور کلی، توضیحاتی شبیه به مدیر ایکسباکس ارائه داد:
در نهایت، این سازندگان هستند که با دیدگاه و هدف خود برای تولید یک بازی، تصمیم نهایی را میگیرند. تا امروز به خوبی استحکام و قدرت ایکسباکس لایو و حالتهایی که بازیکنان در این شبکه با آنها به انجام بازی میپردازند را مشاهده کردیم. به خوبی میدانیم اکثر بازیکنان، بیشتر در حالت co-op با دوستان خود بازی میکنند. با بازی Halo 5: Guardians، هدف اصلی تیم ما ارائه یک تجربه بینظیر چه از نظر گیمپلی و چه از نظر بصری بوده است.اسپنسر در ادامه صحبتهای خود گفت در قسمتهای قبلی مجموعه هیلو، به شخصه یکی از طرفداران حالت Split-Screen بوده است. وی همچنین گفته است به لطف این حالت، بخش چندنفره در مجموعه Halo به وجود آمده است. با این حال اسپنسر عقیده دارد دوران این حالت گذشته است و دیگر مانند قدیم، طرفداران زیادی ندارد:
فکر میکنم تیم ما تعادلی را برای موفقیت تجاری بازی و چیزی که دوست دارند در بازی خود قرار دهند ایجاد کرده است. به شخصه عاشق نشستن در کنار دوستان در یک مبل، بازی کردن هیلو و حس نوستالوژی آن هستم. اما به خوبی میدانم این روزها مردم مشغلههای زیادی دارند و نمیتوانند به طور متدوام به صورت فیزیکی در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند. این یکی از مزیتهای ایکسباکس لایو است که بازیکنان و دوستان آنها میتوانند به صورت مجازی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

تصمیمی که در رابطه با حذف خصوصیت split-screen از بازی Halo 5: Guardians گرفتیم، یکی از سختترین تصمیمات تاریخ استودیو بود. به خوبی میدانیم سری هیلو برای خیلی از طرفداران بازی کردن در یک تلویزیون و اتاق با دوستان است. اکثر اعضای استودیو خاطرات زیادی با حالت split-screen و مسابقاتی که با آن برگزار میکردند دارند. اما برای پیشبردن مرزهای گیمپلی سری هیلو، باید تصمیمهای سخت گرفت. برای ارائه بهترین کیفیت و تجربه به بازیکنان، ما مجبور به گرفتن این تصمیم شدیم.اسپنسر همچنین در مصاحبه روزهای گذشته خود اعلام کرده بود مجموعه Halo پتانسیل ماندن در صنعت بازیهای رایانهای تا ۲۰ سال آینده را دارد:
هیلو به دلیل شخصیتها و داستانی که دارد، نسبت به بازیهای اولشخص دیگر خارقالعادهتر است. یکی از نقاط قوت این مجموعه این است که مردم به خوبی با نام شخصیتهای بازی آشنایی دارند. مانند Star Wars و Spider-Man، انتظار دارم تا ۲۰ سال آینده Halo در صنعت باقی بماند.بازی Halo 5: Guardians، جدیدترین قسمت از مجموعه هیلو، در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۵ آبان ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای ایکسباکس وان عرضه خواهد شد. منبع: Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده