نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰

نینتندو توانست در دو دادگاه شکایت علیه نقض پتنت‌ پیروز شود

دو شرکتی که از نینتندو به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع در کنسول Wii شکایت کرده بودند، نتوانستند قاضی را راضی کنند و این کمپانی توانست بر آن‌ها پیروز شود. برای اطلاع از روند این دو پرونده در ادامه با ما همراه باشید.
نتیجه‌ی اولین دادگاه، در تاریخ ۱۹ دسامبر مشخص شد که در آن شکایت شرکت Creative Kingdom بر ضد نینتدو به خاطر نقض پتنت‌های این شرکت مردود اعلام شده است. کریتیو کینگدام شکایتی علیه نینتدو تنظیم کرده و در آن مدعی شده بود این کمپانی در کنترلرهای Wii موسوم به Wii Remote، تعدادی از پتنت‌های آن‌ها را نقض کرده است. این شکایت در سال ۲۰۱۱ و در کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده مطرح شده بود که آن‌ها با بررسی‌های لازم و ارائه‌ی اطلاعات کافی به دادگاه، شکایت کریتیو کینگدام را فاقد مدارک مورد نیاز دانستند. ریچارد مِدوِی، نایب رئیس شعبه‌ی آمریکای نینتندو ضمن ابراز خشنودی از نتیجه‌ی دادگاه در بیانه‌ای اعلام کرد:
سابقه‌ی نینتندو نشان می‌دهد ما با تمام وجود در مقابل پرونده‌های نقض پتنت می‌ایستیم، به خصوص اگر این گونه شکایت‌ها خلاف واقعیت را نشان دهند. نینتندو به توسعه و خلق محصولات منحصر به فرد و خلاقانه ادامه خواهد داد و در این راه حتماً به حقوق قانونی دیگران احترام می‌گذارد.
دادگاه دیگری که برای بررسی به شکایت UltimatePointer از نینتندو برگزار شده بود هم به نفع این شرکت به پایان رسید. سپتامبر ۲۰۱۱ آلتیمیت‌پوینتر شکایتی در دادگاه تگزاس علیه نینتندو تنظیم کرد که در آن مدعی شده بود این شرکت در  Wii و Wii Remote، دو عدد از پتنت‌های آن‌ها که مربوط به دستگاه‌های اشاره‌گر مستقیم می‌شد، نقض کرده است. در تاریخ ۲۲ دسامبر دادگاه بخش غربی واشنگتن رأی به تبرئه نینتدو داد و اعلام کرد این شرکت پتنتی را نقض نکرده است.
ما از این تصمیم‌ها بسیار خشنودیم و آن‌ها ثابت می‌کنند که نینتندو تا به حال سعی در نقض هیچ پتنتی نداشته و نخواهد داشت. نینتندو به دفاع از نوآوری‌های خود ادامه خواهد داد حتی اگر لازمه‌ی آن، شرکت در اینگونه دادگاه‌ها و ارائه‌ی مدارک و اطلاعات لازم به دادگاه باشد. ما تلاش خواهیم کرد در آینده جلوی تشکیل پرونده‌هایی غیرضروری مانند این‌ موارد را بگیریم.
منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده