نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

ایده اصلی تولید مجموعه Gears Of War، از شکست عشقی طراح آن آمده است!

کلیف بلزینسکی، خالق افسانه‌ای مجموعه بازی‌های Gears Of War، اخیرا از طریق حساب توئیتر خود واقعیت‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی‌ای را در رابطه با این مجموعه با طرفداران در میان گذاشته است. با زومجی همراه باشید.

براساس صحبت‌های بلزینسکی، ایده اصلی ساخت مجموعه Gears Of War از «نخستین ازدواج شکست‌خورده» وی و سفری به شهر لندن آمده است.

زمانی که کلیف در حال جدایی از اولین همسر خود بوده است، آهنگی که در آن زمان پخش می‌شده موسیقی محبوب «Mad World» بوده است. اگر به خاطر داشته باشید، در بازی Gears Of War 2 شاهد عکسی بودیم که دو شخصیت دام و همسر او ماریا را در کنار یکدیگر نشان می‌داد. بلزینسکی اعلام کرده برای تولید این تصویر، از عکسی که وی و همسر سابقش در کنار یکدیگر داشته‌اند استفاده شده است.

خالق مجموعه Gears Of War در ادامه در رابطه با برخی از سمبل‌های اصلی این سری صحبت کرده است:

صحنه‌ای که لوکاست‌ها درحال شکنجه انسان‌ها بودند، اعتراض من نسبت به زندان گوانتانامو و ظلم‌هایی که درآن انجام می‌شود بود.

از طرفی دیگر، صحنه‌ای که درآن ماریا، همسر دام کشته شد، بیانیه شخصی کلیف به تِری شیاوو بوده است. شیاوو زنی بوده که در بیماری عضلانی سختی به سر می‌برده است و با این حال همسر و وابستگان او علاقه‌ای به مداوای وی از طریق استفاده از اجزای مصنوعی نداشتند. بلزینسکی با صحنه مرگ ماریا قصد داشته به دنیا بگوید که هر انسانی «حق مرگ و زندگی» دارد.

صداگذار شخصیت ماریا در مجموعه بازی‌های Gears Of War کورتِنی فورد بوده است. وی یکی از دوستان صمیمی کلیف در دوران مدرسه بوده و بعدها با بِرَندون روث (بازیگر نقش اَتُم در سریال Arrow) ازدواج کرده است. در طرفی دیگر، صداگذار شخصیت دام کارلوس فِرو بوده است. بلزینسکی گفته است به دلیل این‌که از صدای گونزالِز در مجموعه بازی‌های Splinter Cell خسته شده بوده، فرو را به عنوان صداگذار دام انتخاب کرده است!

Gears of War

 

داستان آوردن زندگی شخصی کلیف در بازی Gears Of War همچنان ادامه دارد. شخصیت مونث آنیا در این مجموعه را می‌شناسید؟ بلزینسکی گفته است آنیا دختری بوده که در گذشته قلب او را شکسته است و با قراردان اسم این شخصیت در بازی، قصد داشته یادی از خاطرات گذشته کند.

در انتها کلیف اعلام کرده زمانی که وی قصد داشته قسمت اول Gears Of War  را به مایکروسافت نشان دهد، از استرس فراوان در هتلی که با اعضای بلندبالای این کمپانی قرار داشته، چندین دراز و نشست رفته و در این حین به آهنگ «Lose Yourself» اِمینِم گوش می‌داده است. از آن‌جایی که قسمت اول بازی این مجموعه دارای عناصر کاملا جدیدی مانند دوربین جدید، بخش داستانی پیشرفته، سیستم کاورگیری کاملا جدید و بخش چندنفره بود، این استرس به سراغ وی آمده است.

نظر شما در رابطه با این حقایق باورنکردنی چیست؟ به شخصه از دردها و رنج‌هایی که این انسان دوست‌داشتنی در زندگی خود تحمل کرده کمی ناراحت شدم، اما از طرفی دیگر اگر کلیف این سختی‌های را تحمل نمی‌کرد، شاید ما شاهد خلق مجموعه‌ای دوست‌داشتنی و پرطرفداری مانند Gears Of War نبودیم.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده