۱۰ ویژگی هیجان انگیز Assassins Creed: Syndicate
سال ۲۰۰۷ یوبی سافت اولین بار نسخهای از Assassin’s Creed را ارایه کرد که توانست مورد توجه بازیکنندهها و منتقدان قرار بگیرید. پس از آن چندین نسخه دیگر از این بازی منتشر شده است و ما در طی سالیان اخیر به کمک این مجموعه دوران مختلف تاریخی را مرور کردهایم. اینبار قرعه به نام کشور انگلستان در قرن ۱۹ میلادی افتاده است. Syndicate که توسط استودیو کبک (Quebec) ساخته میشود، داستان یک برادر و خواهر دوقلو به نامهای جیکوب فرای (Jacob Frye) و ایوی (Evie) را در بحبوحه انقلاب صنعتی روایت میکند. حال میخواهیم ۱۰ ویژگی معرفی شده از این بازی را که ما را به این اثر امیدوار میکنند بررسی کنیم:
۱- وسعت لندن از پاریس هم بیشتر است
بزرگتر بودن یک محیط همیشه به معنای بهتر بودن هم نیست، ولی دانستن این نکته که وسعت لندن در Syndicate از پاریس Unity بزرگتر است (که اگر باگهای بازی اجازه میداد از لحاظ ساختاری و هنری شگفتانگیز بود)، بسیار هیجانانگیز است. نقشه بازی ۳۰ درصد بزرگتر از پاریس است و شامل ۶ منطقه میشود: Westminster (دهکدهای در جنوب شرقی لندن)، اسکله لندن، Whitechapel (منطقه ای در شرق لندن)، Southwark (منطقهای در جنوب لندن)، Lambeth (منطقه در قسمت مرکزی لندن) و محیط شهری لندن که طبق اعلام سازندهها هر کدام دارای طراحی منحصر به فردی هستند. همچنین به دلیل معماری دوره ویکتوریا که مدرنترین بازه زمانی کل سری تا به امروز است، شاهد ساختمانهای بسیار بلند در لندن خواهیم بود که همین امر هم باعث معرفی زیپ لاین شده است.
۲- روشهای جدید برای گشت و گذار در محیط
شهری به وسعت لندن نیازمند شیوههای جدید گشت و گذار نیز هست. علاوه بر زیپ لاین که برای بالارفتن و حرکت بین ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرد، روشهای دیگری هم برای حمل و نقل در لندن وجود دارد. یکی از این روشها که در همان ابتدای بازی هم معرفی میشود، استفاده از قطار و خط راهآهن لندن است که البته گفته میشود یوبیسافت در این مورد تاریخ را تحریف کرده است، علاوه بر این میتوانید از درشکهها هم برای حمل و نقل در شهر استفاده کنید به این صورت که یا با نشستن در قسمت راننده از مناظر لندن لذت ببرید یا هنگام فرار از دست دشمنان روی سقف درشکه رفته و با آنها مبارزه کنید.
۳- امکان انتخاب از بین جیکوب و ایوی
پس از اینکه یوبی سافت اعلام کرد که در Syndicate امکان انتخاب بین ایوی و جیکوب وجود دارد به نظر میرسید که این امکان فقط برای چند مرحله محیا باشد، ولی طبق اعلام سازندگان بازی شما در حالت گشت و گذار میتوانید هریک از این دو شخصیت را که دوست داشته باشید انتخاب کنید و در ماموریتها هم به صورت متناوب بین این دو شخصیت سوییچ خواهید کرد. فرانسیس پلند از عوامل سازنده بازی اعلام کرد:
در حین انجام ماموریتها بازیکننده ها به صورت متناوب بین ایوی و جیکوب سوویچ خواهند کرد و داستان هم براساس همین تغییر شخصیت روایت خواهد شد، به این صورت که هر دو شخصیت نقشی مهم و اساسی در داستان ایفا خواهند کرد.
علاوه بر این سبک بازی گیمر هم بر انتخاب شخصیت تاثیر گذار خواهد بود و طرفداران سبک مخفی کاری بیشتر ایوی را انتخاب خواهند کرد و افرادی که علاقهمند به درگیریهای زیاد و شلوغ کاری باشند سراغ جیکوب خواهند رفت.
۴- امکان بازی با یک شخصیت مونث
یوبیسافت همواره در عناوین خود جایگاه خوبی برای شخصیتهای مونث در نظر گرفته است. امکان بازی با شخصیت شائو جون در نسخه Assassin’s Creed Chronicles: China و پیش از آن امکان بازی با اویلاین در نسخه Liberation گواه این مساله است. این بار هم این شرکت با قرار دادن شخصیت ایوی سعی میکند مخاطبین خانم را به این عنوان علاقهمند کند. یکی از عوامل سازنده بازی در این مورد گفت:
حتی با وجود این که ساخت انیمیشن شخصیتهای مونث بسیار سختتر است و ما تقریبا ۱۸ ماه زمان صرف ساخت شخصیت ایوی کردهایم، ولی از همان آغاز پروژه سعی داشتیم تا عنوانی بسازیم که طیف وسیعی از بازیکنندهها را جذب کند و امیدواریم بتوانیم با قرار دادن شخصیت ایوی نظر گیمرهای مونث را هم جلب کنیم.
شما میتوانید تریلر گیم پلی این شخصیت را در زومجی تماشا کنید.
۵- نبود بخش چند نفره
چندی پیش یوبیسافت اعلام کرد که در Syndicate شاهد بخش چند نفره نخواهیم بود و تمام تمرکز سازندگان روی ساخت یک بخش داستانی عالی است. هدف ما این نیست که بخش چند نفره قسمتهای قبلی را زیر سوال ببریم، برای مثال وقتی اولین بار در نسخه Brotherhood از قسمت چند نفره رونمایی شد با یک بخش بسیار زیبا و خوش ساخت طرف بودیم ولی سوالی که در این بین مطرح میشود ضرورت وجود این قسمت در بازی است چون گیمرها در وهلهی اول از یک نسخه Assassin’s Creed انتظار دارند تا مراحل جذاب و لذتبخش تک نفره داشته باشد و حاضر نیستند این قسمت فدای محتوای چند نفره شود. استودیو کبک هم وعده داده که با حذف قسمت چند نفره سعی در ارایه یک قسمت تک نفره عالی خواهد داشت.
۶- نبود نرم افزار جانبی موبایل
یوبیسافت رسما اعلام کرد که این نسخه از بازی فاقد نرم افزار موبایل خواهد بود. این خبر از این جهت خوشحال کننده است که در یونیتی که شاهد چنین نرم افزاری بودیم از یک طرف باعث اشغال نقشه با صندوقهای بسیار زیاد میشد و از طرفی دیگر هم طراحی این نرم افزار واقعا ضعیف بود که کار با آن را عذاب آور میکرد. نبود نرم افزار جانبی موبایل یک نشانه دیگر از این است که یوبیسافت تمام تمرکز خود را روی بخش داستانی بازی گذاشته است.
۷- امکان پرورش یک ارتش شخصی
اولین بار در نسخه Brotherhood بود که میتوانستید با آموزش افراد مبتدی آنها را تبدیل به اساسینهای حرفهای کنید و از آنها در ماموریتها استفاده کنید ولی پس از نسخه Revelation دیگر شاهد این قابلیت در بازی نبودیم. خبر خوش این است که در Syndicate دوباره این امکان به بازی اضافه میشود، شما میتوانید با نجات مردم از دست تمپلارها آنها را وارد ارتش شخصی خود کنید تا پس از آموزشهای لازم به یک نیروی مفید تبدیل شوند و به شما در انجام ماموریتها کمک کنند.
۸- پوشش شخصیتهای بازی
دوره ویکتوریا انگلیس با استناد به مستندهای BBC از دورانی بود که مردم توجه زیادی به نوع پوشش خود داشتند. ایوی و جیکوب هم از این قاعده مستثنا نبوده و دقت زیادی به ظاهر و پوشش خود دارند ولی جالب ترین نکته در این مورد کلاه جیکوب است که علاوه بر جذابیت ظاهری که به وی میدهد، وی با کمک این کلاه میتواند بین مردم مخفی شده و از دست دشمنان خود فرار کند. البته هنوز هم در حین عملیات لباس و شنل مخصوص اساسینها را میپوشید. لازم به ذکر است که علاوه بر این روش مخفی شدن، یوبیسافت وعده داده که سیستم کلی مخفی کاری و سنگر گیری بهبود خواهد یافت.
۹- بهبود کلی مبارزات
شاید یکی از مهمترین شاخصههای یک اساسین کشتار مخفیانه باشد ولی بازهم مواقعی پیش میآید که باید در نبردهای تن به تن شرکت کنید. استودیو کبک توجه ویژهای به مبارزات در این نسخه داشته است و دیگر شاهد دشمنانی که گرداگرد شما حلقه میزنند تا یک به یک به آنها حمله کنید نخواهیم بود، بلکه در این قسمت دشمنان به صورت گروهی و واقع گرایانه به شما حمله خواهند کرد و دیگر شاهد نبردهای راحت سریهای قبلی نخواهیم بود. علاوه بر این در Syndicate شاهد تلفیق جالبی از سلاح های سرد و گرم دوره ویکتوریا هستیم که باعث جذابیت بیشتر مبارزات میشود.
۱۰- زمان خداحافظی با مشکلات فنی فرا رسیده است
هنگام عرضه Unity چیزی که بیشتر از همه طرفداران این سری را ناراحت میکرد مشکلات تکنیکی این عنوان بود. افت فریم شدید، باگهای فراوان و دیگر مشکلات عملکردی که اعتراض بازیکنندهها را در پی دشت. عوامل استودیو کبک اعلام کردهاند که بازخوردهای طرفداران را خواندهاند و در Syndicate دیگر شاهد مشکلات تکنیکی Unity نخواهیم بود.
به هر حال باید تا روز ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵ (اول آبان ۱۳۹۴) منتظر بمانیم تا ببینیم استودیو کبک در اولین تجربه ساخت یک نسخه از سری Assassin’s Creed تا چه حد میتواند موفق باشد. همچنین میتوانید اولین نگاه به این بازی را که به ۲ صورت متنی و ویدیوی در زومجی موجود است، ببینید.
منبع: VG247