نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

قابلیت Cross-Buy محصولات مایکروسافت، ابتدا محدود به آیتم و بسته های الحاقی خواهد بود

کمپانی مایکروسافت اوایل امسال از قابلیت Cross-Buy (خرید یک محصول در یک پلتفرم و بازی کردن آن در پلتفرم هم‌خانواده) محصولات خود برای ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان رونمایی کرد. حال مشخص شده این قابلیت در ابتدا تنها محدود به بسته‌های الحاقی و آیتم خواهد بود.

در زمان رونمایی از این خصوصیت، همگان فکر کردند مانند سونی و پلی‌استیشن، به عنوان مثال می‌توان با خرید یک بازی بر روی ایکس‌باکس وان، آن را بر روی ویندوز ۱۰ هم تجربه کرد.

سخنگوی مایکروسافت اخیرا در خبری اعلام کرده این خصوصیت جدید، در ابتدا «محدود به بسته‌های الحاقی و آیتم‌ها خواهد بود» و «شامل بازی‌ها نمی‌شود»:

قابلیت Cross-Buy در بازی هایی مانند Fable: Legends و Gigantic، برای استفاده کردن از آیتم‌ها و بسته‌های الحاقی آن‌ها در ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ در دسترس قرار خواهد گرفت.

سخنگوی مایکروسافت درادامه صحبت‌های خود گفت در آینده، آن‌ها با انتشار هر بازی برای خصوصیات کراس-پلی آن تصمیم خواهند گرفت:

با آوردن بازی‌های بیشتر بر روی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان غنی کردن خصوصیت Cross-Buy، ما به صحبت‌های طرفداران گوش خواهیم کرد و بهترین کارهایی که به صلاح این قابلیت است را انجام خواهیم داد.

مایکروسافت در ماه مارس و در همایش بازیسازان از این قابلیت رونمایی کرد. ردموندی‌های در کنفرانس خود گفتند قابلیت کراس-پلی آن‌ها به حدی برای سازندگان ساده طراحی شده که سازندگان بازی Shovel Knight در عرض یک روز توانستند بازی خود را روی ایکس‌باکس وان پورت کنند.

با عرضه ویندوز ۱۰، مایکروسافت قرار است این سیستم‌عامل را به یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازی تبدیل کند. یکی از قابلیت‌های دیگر ویندوز ۱۰ که با برنامه ایکس‌باکس امکان‌پذیر شده است، توانایی استریم کردن بازی‌ها از ایکس‌باکس وان روی این پلتفرم است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده