نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵

محرومیت بازیکن معروف League Of Legends به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین

بازیکن حرفه‌ای بازی League Of Legends,  یو «شائو وی شائو» شیان از مسابقات قهرمانی این بازی‌ها به دلیل پول گرفتن از دیگر بازیکنان برای بالا بردن سطح آنها در بازی محروم شد. رایوت گیمز در ادامه گفت که به بررسی‌های خود برای تایید این اتهامات ادامه می‌دهد.

در بازی League Of Legends، به عمل بالا بردن سطح بازیکنان دیگر در ازای دریافت پول اِلو بوستینگ گفته می‌شود و اینکار کاری غیر قانونی است. اولین اتهامات به این بازیکن زمانی‌ مطرح شد که در صفحه ردیت بازی League Of Legends اسکرین شات‌هایی از مکالمه بین یک بازیکن حرفه‌ای (شیان) و یک بازیکن معمولی‌ دیگر منتشر شد. در این مکالمه که به زبان چینی‌ است دو بازیکن برسر این موضوع که‌ شیان در ازای دریافت ۱۳۰۰ دلار سطح شخصیت بازیکن دیگر را بالا ببرد توافق کردند. پس از توافقات اولیه آنها در مورد نحوه انتقال پول باهم حرف زدند.‌شیان درخواست کرد که پول از طریق پی‌پال به وی پرداخت شود و آدرس ایمیلی به مشتری داد که وی را به حساب اسکایپ الکس گو، مربی‌ تیم خودش (تیم ایمپالس) در لیگ حرفه‌ای آمریکای شمالی منتقل کرد.

هانتر لی یکی‌ از مدیران ورزش‌های الکترونیکی‌ رایوت در توییتر گفت که رایوت گیمز با‌شیان صحبت کرده و‌ شیان کار خلاف خود را تأیید کرده است. رایوت گیمز در ادامه گفت تا بررسی‌‌های بیشتر و صدور رای نهایی،‌ شیان از بازی در لیگ قهرمانی امریکای شمالی League Of Legends که به اختصار LCS نامیده می‌شود محروم است.

الکس گو نیز در حساب رسمی‌ توییتر خود نوشت که تیم‌ ایمپالس به زودی در باره‌ اتهامات وارد شده بیانیه‌ایی صادر خواهد کرد.

بدون در نظر گرفتن رای نهایی رایوت، این محرومیت در زمان بسیار بدی برای تیم‌ ایمپالس رخ داد. فینال لیگ امریکای شمالی کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم‌ها در آخرین مرحله از این مسابقات باهم رقابت می‌کنند تا مشخص شود که کدام تیم‌ها در فینال اصلی‌ مسابقات که در ماه آگوست در مدیسون اسکوئر گاردن برگزار می‌شود حضور خواهند داشت و تیم‌ ایمپالس باید بدون یکی‌ از بهترین بازیکنانش این مسابقات را ادامه دهد.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده