نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

«حلقه قرمز مرگ» ایکس‌باکس 360 برای مایکروسافت ۱.۱۵ میلیارد دلار هزینه در بر داشت

در ساله ۲۰۰۷ هزینه کردن بیش از ۱ میلیارد دلار توسط مایکروسافت برای بهتر کردن تعمیر و ضمانت ایکس‌باکس 360 یکی‌ از داغترین بحث های صنعت تکنولوژی بود.در مقطعی ۲۳.۷ درصد کسانی‌ که ایکس‌باکس 360 داشتند گزارشاتی مبنی بر خرابی کنسول می‌دادند.

این گزارشات که بخش عظیمی‌ از آنها مشکل معروف حلقه قرمز مرگ (Red Ring Of Death) بود مایکروسافت را بر آن داشت که برای حل این مشکلات چاره‌ای بیاندیشد.

پیتر مور نایب رئیس قدیم مایکروسافت در مصاحبه‌ای که اخیرا با IGN انجام داده تعریف می‌کند که کار کردن در آن‌ زمان در مایکروسافت چگونه بوده و از حسش در زمانی‌ می‌گوید که مجبور بود به رئیس مایکروسافت، استیو بالمر بگوید که ایکس‌باکس 360 برای کمپانی مایکروسافت ۱.۱۵ میلیارد دلار هزینه اضافه در بر خواهد داشت.

من روبروی استیو نشسته بودم و از ترس می‌لرزیدم. استیو که من تا سر حد مرگ دوستش دارم ولی‌ بعضی‌ مواقع می‌توانست تهدید آمیز باشد، به من گفت خوب جریان را برای من تعریف کن و من هم گفتم اگر ما این هزینه را نپردازیم برند ایکس‌باکس خواهد مرد. اگر ما این کار را در آن‌ زمان انجام نمی‌دادیم‌، برند ایکس‌باکس و کنسول ایکس‌باکس وان امروز وجود نداشت.

مایکروسافت با سرمایه گزاری که برای طراحی دوباره ایکس‌باکس 360 انجام داد مشکلات کنسول را حل کرد و این کنسول توانست در بازه حیات خود به فروش چشمگیری نسبت به کنسول اول ردموندی‌ها دست پیدا کند.

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده