نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵

گوریلا گیمز: در بازی Horizon: Zero Dawn شاهد هیچ گونه افت فریمی نخواهید بود

بازی Horizon: Zero Dawn با اولین نمایش خود به قدری خوش درخشید که نامزد دریافت چند جایزه در مراسم E3  و در وبسایت زومجی هم به عنوان بهترین بازی جدید معرفی شده انتخاب شد. اخیرا اطلاعاتی در رابطه با نرخ‌فریم اجرایی این باز منتشرشده که شما را دعوت به مشاهده جزئیات می‌کنیم.

ساخت بازی‌های جهان‌آزاد در کنسول‌ها به دلیل محدود بودن سخت‌افزار آن‌ها به منابع زیادی نیاز دارد. در این‌گونه بازی‌ها اتفاقات زیادی در دنیای بازی رخ می‌دهد و بهترین تصمیم، اجرای بازی با نرخ ۳۰ فریم است.

دو کمپانی راک‌استار با بازی GTA V و سی‌دی پراجکت رد با The Witcher 3: Wild Hunt همین کار را انجام دادند و نتیجه آن هم اجرای این دو بازی به  بهترین شکل ممکن روی کنسول‌ها بود.

استودیو گوریلا گیمز که این روزها درحال ساخت جدیدترین بازی خود با نام Horizon: Zero Dawn است، طی هفته‌های گذشته اعلام کرد این بازی جهان‌آزاد با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم اجرا می‌شود. حال مَتیس دی‌‌ یانگ، کارگردان این بازی اعلام کرده گوریلا از نحوه اجرا حال‌حاضر بازی روی پلی‌استیشن 4 بسیار خوشحال است.

امروز زمانی که یکی از کاربران در حساب توئیتر دی یانگ از وی درخواست کرد سونی باید با ارتقای سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 باعث اجرای Horizon: Zero Dawn با نرخ ۶۰ فریم شود، کارگردان این بازی گفت:

از رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بازی بسیار خوشحال هستیم. با محتویات فراوانی که ما درحال قراردادن در بازی هستیم، این رقم بهترین تصمیم است.

Horizon: Zero Dawn

 

دی یانگ همچنین اعلام کرد حتی اگر پلی‌استیشن 4 هم به آن‌ها اجازه دهد، گوریلا به هیچ‌وجه نرخ‌فریم بازی را ارتقا نخواهد داد.

در توئیتی دیگر یکی از کاربران از نگرانی‌های خود مبنی بر افت فریم در Horizon: Zero Dawn پرسید که دی یانگ اعلام کرد «به هیچ وجه» در این بازی شاهد افت فریم نخواهیم بود:

اطمینان پیدا خواهیم کرد که در بازی هیچ‌گونه افت فریمی رخ ندهد.

با تجربه‌ای که گوریلا گیمز با بازی Killzone: Shadowfall و کنسول پلی‌استیشن 4 بدست آورد، احتمالا این استودیو موفق به عملی کردن این وعده خواهد شد.

گوریلا گیمز حدود چهار سال و نیم است که روی این بازی کار می‌کند و  پس از اتمام مراحل ساخت Killzone 3، تیمی بیست نفره کار تولید Horizon: Zero Dawn  را آغاز کردند. در این بازی شما کنترل یک دختر ۲۰ ساله با نام اِلوی را در دست می‌گیرید که یکی از بهترین شکارچیان روبات‌ها در قبیله خود است.

HorizonsZeroDawn-6

 

بازی Horizon: Zero Dawn که معرفی آن توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرد، در سال ۲۰۱۶ به‌‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

اگر هنوز اطلاعات زیادی از این بازی ندارید، می‌توانید اولین نگاه به بازی Horizon: Zero Dawn را در زومجی مطالعه کنید.

منبع: Paradiger


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده