نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰

بازی Halo 5: Guardians قابلیت Split-Screen و پشتیبانی از LAN نخواهد داشت

یکی از خصوصیاتی که تجربه سری بازی‌های Halo را لذت‌بخش می‌کند، قابلیت بازی‌کردن به صورت split-screen و با کابل LAN است. حال در اطلاعات اخیر منتشرشده مشخص شده بازی Halo 5: Guardians، جدیدترین نسخه از سری بازی‌های هیلو از این دو خصوصیت پشتیبانی نخواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

زمانی که یکی از کاربران از جاش هولمز، رئیس استودیو ۳۴۳ اینداستِریِز در رابطه با قرارداشتن قابلیت split-screen در بازی Halo 5: Guardians پرسید، وی گفت:

تمام حالت‌های بخش چندنفره همراه با بخش co-op داستانی با تصویر کامل و سرورهای اختصاصی اجرا خواهند شد.

درحالی که این پاسخ به صورت کامل مشخص نکرد در بازی خصوصیت split-screen وجود خواهد داشت یا خیر، سخنگوی مایکروسافت پا پیش نهاد و با توضیحات خود گفت این قابلیت در هیچ یک از قسمت‌های بازی Halo 5: Guardians وجود نخواهد داشت:

تصمیمی که برای حذف خصوصیت split-screen گرفته شد برای تیم بسیار مشکل بود، اما این کار برای ارائه بزرگ‌ترین نسخه از سری بازی‌های هیلو لازم بود. تمرکز ۳۴۳ ارائه بهترین تجربه از یک بازی هیلو به طرفداران است، بنابراین تیم ما احساس کرد قابلیت پشتیبانی از split-screen طراحی گیم‌پلی و ویژگی‌های بصری بازی را به خطر می‌انداخت.

این سخنگو همچنین مشخص کرد مانند بازی Halo: The Master Chief Collection، بازی Halo 5: Guardians هم از قابلیت بازی‌کردن با کابل LAN پشتیبانی نخواهد کرد. با این حال در بازی The Master Chief Collection استفاده محدودی از کابل لَن می‌شد که انتظار می‌رود در بازی هیلو ۵ هم قرار بگیرد.

Halo 5 Guardians (4)

بازی‌هایی مانند Mario Kart 8 از قابلیت split-screen که طرفداران زیادی دارد پشتیبانی می‌کرد و زمانی که بازیکنان از بخش تک‌نفره به این قابلیت انتقال می‌یافتند، میزان نرخ‌فریم بازی پایین می‌آمد. به نظر شما اگر این خصوصیت در بازی Halo 5: Guardians قرار داشت تجربه بازیکنان در این بازی به خطر می‌افتاد؟

بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۵ آبان ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. پس از عرضه نسخه آزمایشی این بازی و نمایش گیم‌پلی بخش داستانی Halo 5: Guardians برای اولین بار در نمایشگاه E3 2015، استودیو ۳۴۳ اینداستِریِز در حال انجام آخرین تنظیمات برای هر چه بهتر کردن بخش چندنفره بازی است.

منبع: Games Radar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده