بازی Doom 4 به خاطر شباهتش با سایر بازیهای تیراندازی بازسازی شد
بتسدا در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 2015 تریلر گیمپلی بازی جدید مجموعهی Doom را به نمایش گذاشت، اما چیزی که حالا میبینیم با آنچه که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ در دست ساخت قرار داشت تفاوتهای بسیاری دارد. پیت هاینز از شرکت بتسدا به تازگی اعلام کرد که شباهت بیش از حد بازی به سایر عناوین تیراندازی باعث شد تیم سازنده تصمیم بگیرند تا ساخت آن را از ابتدا آغاز کنند. طبق گفتگویی که هاینز با وبسایت Polygon انجام داد، نسخهی اولیهی Doom 4 از ریشههای مجموعهی Doom فاصلهی زیادی گرفته بود و گیمپلی آن شباهت زیادی به بازیهای تیراندازی معروف داشت. هاینز گفت:
ما به این نتیجه رسیدیم که آن بازی به اندازهی کافی Doom نبود و لازم بود کنار گذاشته شود و ساخت آن از ابتدا آغاز گردد. احتمالا شما میتوانید چشمان خود را ببندید و یک Call of Doom یا BattleDoom را تصور کنید؛ یک بازی که این احساس را به شما منتقل میکند: «صبر کن ببینم! این شبیه Doom نیست؛ به نظر میرسد که ما در حال بازی کردن سایر مجموعهها با پوستهای از Doom هستیم».
هاینز در ادامهی صحبتهایش توضیح داد که Doom 4 بسیار کُند بود و وابستگی زیادی به المانهای رایج در سایر بازیهای تیراندازی داشت. هاینز گفت که نبردهای بازی از هم گسسته بودند و بازیکنها در بیشتر لحظات خود را در حال انجام کارهایی میدیدند که در بازیهای دیگر این سبک نیز انجام میدهند.
پس از اینکه ساخت Doom 4 از سر گرفته شد نام آن به Doom تغییر کرد؛ حالا میدانیم که Doom در سال ۲۰۱۶ و برای رایانههای شخصی ویندوزی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان منتشر میشود. تهیهکنندهی این بازی در نمایشگاه E3 اعلام کرده بود که اگرچه ممکن است گیمپلی آن ساده به نظر برسد، اما بازی نهایی به مراتب سختتر خواهد بود و چالش بالایی را برای بازیکنها به همراه خواهد داشت.
شما میتوانید اولین تریلر از گیمپلی بازی Doom را اینجا تماشا کنید.
منبع: GameSpot