نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۳

ساخت ایکس‌باکس 360 مجازی برای اجرای بازی‌های این کنسول روی ایکس‌باکس وان

یکی از خبرهای هیجان‌انگیزی که مایکروسافت در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه E3 2015 اعلام کرد، اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان بود. اما تیم فنی مایکروسافت چگونه به این خصوصیت مهم رسیده‌ است؟‌ برای متوجه‌شدن از جزئیات این مسئله با زومجی همراه باشید.

مایکروسافت زمانی که از این خصوصیت پرده برداشت، زیاد در رابطه با آن صحبت نکرد و به همین دلیلی این سوال را در ذهن مردم ایجاد کرد که چگونه توانسته به این خصوصیت دست پیدا کند.

طی گفتگوی اخیری که میان مِیجِر نِلسون، رئیس بخش ایکس‌باکس لایو و بیل اِستیل‌وِل، عضو تیم مهندسی پلتفرم‌های ایکس‌باکس انجام شده، وی گفته برای رسیدن به این خصوصیت مهم تیم آن‌‌ها «یک ایکس‌باکس 360 مجازی را با نرم‌افزار در کنسول ایکس‌باکس وان ساخته‌ و پس از آن بازی‌های قدیمی را برای شبیه‌سازی در برنامه‌ای که در ویندوز ۱۰ وجود دارد» قرار داده‌اند.

با استفاده از این قابلیت زمانی که در کنسول‌ایکس‌باکس وان روی راهنمای استفاده از این خصوصیت کلیک می‌کنید، با همان گزینه‌های گذشته که در کنسول نسل هفتمی مایکروسافت وجود داشت مواجه خواهید شد. با این حال با استفاده از خصوصیات ایکس‌باکس وان، بازیکنان می‌توانند با استفاده از فرمان صوتی و کنترلر این کنسول کارهایی مانند اِسنَپ کردن و ضبط ویدیو با استفاده از کینکت این کنسول را انجام دهند. باتوجه به این‌که ایکس‌باکس وان در یک برنامه شبیه‌ساز بازی‌های ایکس‌باکس 360 را اجرا می‌کند، بازیکنان می‌توانند تمام اچیومنت‌های خود را از این کنسول به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت انتقال دهند.

نظر شما در رابطه با این خصوصیت و نحوه عملکرد آن چیست؟

منبع: Winbeta


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده