نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۳

صحبت‌های اکتیویژن در باره‌ نسخه بازسازی شده Call Of Duty و قرارداد جدید با سونی

یکی از کارهایی که در نسل هشتم میان ناشران و کمپانی‌های بزرگ مانند سونی و مایکروسافت رواج پیدا کرده، انتشار نسخه بازسازی شده بازی‌های بزرگ است. در این بین برخی از ناشران مانند اکتیویژن حضور دارند که هنوز سمت این کار نرفته‌اند و حالا در مصاحبه‌ی اخیری که با مدیرعامل این کمپانی انجام شده، دلایل آن توضیح داده شده است.

اِریک هِرشبِرگ، مدیرعامل اکتیویژن در رابطه با عرضه نسخه بازسازی شده Call Of Duty 4 گفت:

اگر این کار بدرستی انجام شود، به نظرم حرکت خوبی است. با عرضه نسخه بازسازی شده بازی‌ها ما در رابطه با نوستالوژی و رابطه‌ و عشقی که مردم با این بازی‌ها دارند صحبت می‌کنیم. با این حال برای انجام این کار ما به تمام نیروی کاری خود برای عرضه مجدد محتویاتی که هنوز نسبت به آن‌ها تعهد داریم نیاز داریم. یافتن افرادی که این کار را درست انجام دهند بسیارمهم است. به شخصه دوست دارم نسخه اول Modern Warfare و Black Ops را مجددا روی پلتفرم‌های نسل هشتم بازی کنیم. بدون شک انجام این کار موردپسند مردم واقع می‌شود. در حال حاضر هیچ چیزی را تایید نمی‌کنم، اما انجام این کار چیزی است که ما در رابطه با آن صحبت و فکر می‌کنیم.

هرشبرگ همچنین در رابطه با قرارداد جدید همکاری خود با سونی هم صحبت کرده است. سال‌های طولانی بسته‌های الحاقی جدید بازی Call Of Duty یک ماه زودتر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس عرضه می‌شود و با بازی Black Ops 3، همه چیز تغییر پیدا کرده و این بار سونی مالکیت انجام این کار را در دست دارد.

با وجود این تغییر، امکان ایجاد تغییراتی در مسابقات ورزشی دیجیتالی (eSports) هم وجود دارد:

بدون شک این مسئله اهمیت دارد. سال‌های طولانی ما بازی را روی پلتفرمی دیگر مشاهده می‌کردیم و رابطه‌ای فیزیکی میان کنترلر و ما شکل گرفته بود. اما Call Of Duty همیشه یک بازی چندپلتفرمی بوده و ما هم کاربران بسیارخوبی در دو پلتفرم داریم. تغییردادن قرارداد همکاری با سونی کار درستی بود. آن‌ها با بازی Destiny همکار خوبی برای ما بودند و با کنسول پلی‌استیشن، فرصت‌های فوق‌العاده زیادی را فراهم کردند. آن‌ها دوست داشتند این قرارداد را به پلتفرم خود بیاورند و ما هم با کمک یکدیگر کاری خواهیم کرد که این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ دهد.

Call-of-Duty-Modern-Warfare-billboard

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل اکتیویژن مبنی بر عرضه نسخه بازسازی شده سری Call Of Duty و تغییر قرارداد همکاری به سونی چیست؟

بازی Call of Duty: Black Ops 3، جدیدترین نسخه از سری پرطرفدار Call of Duty که توسط استودیو تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. برای اولین بار پس از عرضه Call of Duty: World at War، برای Black Ops 3 نسخه آزمایشی درنظر گرفته شده است که به بازیکنان اجازه دسترسی محدود به بخش چندنفره بازی را می‌دهد. کاربرانی که بازی را پیش‌خرید کنند، می‌توانند به این نسخه دسترسی پیدا کنند و طبق قرارداد همکاری که سونی با اکتیویژن منعقد کرده است، این نسخه آزمایشی بخش چند نفره زودتر از باقی پلتفرم‌ها به پلی‌استیشن 4 می‌آید.

منبع: Game Informer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده