امیدها برای دنباله Metaphor: ReFantazio زنده شد
بیش از یک سال از انتشار Metaphor: ReFantazio میگذرد؛ اثری که توانست جایگاه ویژهای در میان طرفداران آثار نقشآفرینی ژاپنی پیدا کند. هرچند سرعت فروش بعدها کاهش یافت، اما جامعه کاربران همچنان درباره شخصیتهای بهیادماندنی و سیستم شغلی خلاقانه بازی صحبت میکنند.
طبیعی است که با موفقیت یک آیپی تازه، بحث درباره تولید دنباله خیلی زود آغاز شود. کاتسورو هاشینو، کارگردان Metaphor: ReFantazio مدت کوتاهی پس از عرضه بازی برای اولینبار به دنباله اشاره کرد و اکنون در گفتوگویی تازه با گیماینفورمر دوباره نام متافور: ریفانتزیو را به زبان آورده است.
کاتسورو هاشینو در این مصاحبه توضیح داد که پس از پرسونا ۵ نقش فعالی در مجموعه پرسونا نداشته و بیشتر نظارهگر فعالیتهای تیم بوده است. او گفت که اکنون در استودیو زیرو مشغول است؛ استودیویی که برای ساخت متافور تأسیس شد و مستقل از P-Studio فعالیت میکند.
کاتسورو هاشینو توضیح داد که در اتلوس هر استودیو روی یک مجموعه مشخص کار میکند؛ یکی مسئول ساخت Shin Megami Tensei است، دیگری Persona را میسازد و استودیو زیرو هم وظیفه ساخت Metaphor را برعهده دارد. استفاده از فعل زمان حال نشان میدهد که متافور همچنان زنده است و همین موضوع باعث شد که طرفداران آن را نشانهای از ادامه مجموعه بدانند.
کاتسورو هاشینو پیشتر گفت که میخواهد متافور را به یک «مجموعه پرچمدار» تبدیل کند. اکنون با این اشاره تازه، امیدها برای نسخه بعدی بیشتر شده است. هنوز عرضه دنباله یا نسخه ارتقایافته تأیید نشده است، اما بهنظر میرسد که اتلوس و زیرو آینده روشنی برای این آیپی در نظر دارند.