ساخت بازی Ghost of Yotei بدون پلی استیشن 5 ممکن نبود
نیت فاکس، کارگردان مشترک استودیو ساکر پانچ در اظهارات جدیدی اعلام کرد که ساخت بازی Ghost of Yotei بدون ویژگیهای منحصربهفرد پلی استیشن 5 امکانپذیر نبود. به گفته او، این بازی دارای بارگذاریهای فوقسریع و آنی خواهد بود و فناوریهای کنترلر دوالسنس، مانند بازخورد لمسی (هپتیک)، نقشی کلیدی در غرق کردن بازیکن در دنیای بازی ایفا خواهند کرد.
به نقل از Gamingbolt، درحالیکه بازی Ghost of Tsushima حتی در نسخه پلی استیشن 5 همچنان یک اثر چشمنواز و زیبا به شمار میرود، بهنظر میرسد بازی Ghost of Yotei در سطحی کاملا جدید قرار دارد. نیت فاکس در مصاحبه با وبسایت VGC توضیح داد: «پلی استیشن 5 سختافزار فوقالعادهای است، اما باید اعتراف کرد که کنترلر آن بینظیر است. من عاشق بازخورد لمسی و عملکرد تاچپد آن هستم. بازی Ghost of Yotei از ابتدا برای پلی استیشن 5 طراحی شده تا بتواند بارگذاریهای آنی داشته باشد و از کنترلر دوالسنس تا حداکثر پتانسیل آن بهره ببرد.»
باتوجهبه اینکه زمان بارگذاری در بازی Ghost of Tsushima نیز بسیار سریع و تحسینبرانگیز بود، این ادعا که نسخه جدید پیشرفت چشمگیری در این زمینه خواهد داشت، کنجکاویها را دوچندان میکند. اهمیت سختافزار و ویژگیهای کنسول نسل نهمی سونی برای سازندگان به حدی بوده که فاکس صراحتا اعلام کرد ساخت این دنباله بدون آنها ممکن نبود.
او در ادامه افزود: «تجربهای که از کار با آن کنترلر روی نسخه پلی استیشن 5 بازی Ghost of Tsushima بهدست آوردیم، درسهای زیادی به ما آموخت که در غیر این صورت به آنها نمیرسیدیم. این موضوع به ما کمک کرد تا بدانیم چگونه Yotei را تا حد ممکن با این کنسول سازگار کرده و کاری کنیم که بازی از طریق این کنترلر جان بگیرد.»
بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد و از روز عرضه از قابلیتهای کنسول پلی استیشن 5 پرو نیز پشتیبانی خواهد کرد. ساکر پانچ همچنین تأیید کرده است که مدت زمان کلی گیمپلی این اثر مشابه نسخه اول خواهد بود، هرچند این موضوع به سبک بازی کردن هر فرد بستگی دارد.