بازی Ghost of Yōtei میزبان مکانیک جمع آوری گیاهان خوراکی خواهد بود
به نقل از GamingBolt، استودیو Sucker Punch در جدیدترین پست بلاگ پلی استیشن، اطلاعات تازهای از بازی Ghost of Yōtei منتشر کرده است. این بازی که دنبالهای معنوی برای بازی Ghost of Tsushima محسوب میشود، قرار است در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۴ (۲ اکتبر ۲۰۲۵) برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر شود.
در حالیکه نمایش جامع این بازی برای ماه آینده برنامهریزی شده است، نیت فاکس، کارگردان مشترک خلاقیت در ساکر پانچ در این پست به یکی از جنبههای بسیار مهم بازی Ghost of Yōtei بهنام بازنمایی فرهنگ قوم آینو (Ainu) پرداخته است.
برای درک عمیقتر از فرهنگ آینو، اعضای تیم سازنده سفری تحقیقاتی به هوکایدو در ژاپن داشتند. آنها ضمن دیدار با یک مشاور فرهنگی آینو و خانوادهاش، به کوهستانهای اطراف رفته و در فعالیتهای جمعآوری گیاهان خوراکی شرکت کردند؛ تجربهای که بهشکل مستقیم در طراحی بازی تأثیر گذاشته است.
«همهی ما از عکاسی دست کشیدیم و دستبهکار شدیم. شروع کردیم به نگاه دقیق به گیاهانی که زیر پایمان رشد کرده بودند. این تجربهی زیبا باعث شد شب همان روز تصمیم بگیریم مکانیک foraging (جمعآوری منابع طبیعی) را در بازی قرار دهیم تا بازیکنان هم بتوانند لذت آن روز را تجربه کنند.»
تیم توسعه همچنین از مکانهایی مانند شبهجزیرهی اوشیما، معبد نیکو توشوگو و موزهی آینو نيبوتانی بازدید کردهاند. فاکس در اینباره میگوید: «با اینکه نسخهی ما از هوکایدو یک دنیای تخیلی است، اما تمام تلاشمـان را میکنیم که احساسی از واقعیت و اصالت را در جهان بازی منتقل کنیم. این حس، ریشه در تجربیات حقیقی ما در مکانهایی دارد که واقعاً در آنها قدم گذاشتهایم.»
اتفاقات بازی Ghost of Yōtei حدود ۳۰۰ سال پس از اتفاقات Ghost of Tsushima روایت میشود و آتسو، شخصیت اصلی آن در جستوجوی انتقام از گروهی مرموز بهنام Yōtei Six است که خانوادهاش را نابود کردهاند. داستان بازی با فلشبکهای قابلبازی گسترش پیدا میکند و لایههای جدیدی از انگیزههای آتسو و دنیای اطرافش را روشن میسازد.