جیمز باند در بازی 007: First Light تفاوت‌های زیادی با هیتمن دارد

چهارشنبه 21 خرداد 1404 - 20:44
مطالعه 3 دقیقه
جیمز باند در بازی 007: First Light
توسعه‌دهندگان 007: First Light به تفاوت‌های شخصیت‌پردازی جیمز باند با مامور ۴۷ مجموعه Hitman اشاره کردند.
تبلیغات

شرکت IO Interactive اخیرا از بازی اکشن و سینمایی جدید سری جیمز باند به نام 007: First Light رونمایی کرد که قرار است یک تغییر رویکرد اساسی در خط تولید توسعه‌دهنده نسبت به سری Hitman باشد. در توضیح همین موضوع اخیرا راسموس پولسن، کارگردان هنری آی‌او اینتراکتیو در گفتگویی با PCGamer به تفاوت‌های شخصیت‌پردازی و ایفای نقش جیمز باند در بازی آینده نسبت به مامور ۴۷ در سری هیتمن پرداخت و گفت که جیمز باند قهرمان محبوب و ماجراجوی بازی 007: First Light خواهد بود، درحالی‌که مامور ۴۷ به‌عنوان یک شخصیت شرور شناخته می‌شود که تنها به فکر کشتن اهدافش است.

پولسن دراین‌باره گفت: «اگر مامور ۴۷ را در سری هیتمن اساسا یک قاتل خونسرد و آدم بد در نظر بگیریم، جیمز باند در عوض قهرمان داستان خود خواهد بود. این بدان معنا است که داستان بازی 007: First Light بیشتر روی ماجراجویی‌های جیمز باند به عنوان یک شخصیت محوری تمرکز دارد و بیشتر حول محور نجات جهان توسط این قهرمان می‌چرخد.»

در ادامه مارتین امبرگ، کارگردان روایت و صحنه‌های سینمایی آی‌او اینتراکتیو، درباره برخی دیگر از تفاوت‌های جیمز باند و مامور ۴۷ صحبت کرد که عمدتاً به نحوه رویکرد هر دوی آن‌ها نسبت به ماموریت‌هایشان برمی‌گردد. به گفته امبرگ، بازی‌های مجموعه هیتمن بیشتر درباره صبور بودن و کشف چیزهایی نظیر مسیرهای گشت‌زنی نگهبانی است. از سوی دیگر رویکرد بازی 007: First Light یک حرکت رو به جلو خواهد بود و بازیکن‌ها را تشویق می‌کند تا از مسیرهای مستقیم‌تری به سمت ماموریت خود پیش بروند.

امبرگ در این باره گفت: «برای تجربه بازی‌های هیتمن به صبر زیادی نیاز دارید. باید در گوشه‌ای بنشینید و مسیر گشت‌زنی نگهبانان را پیدا کنید یا در کناری پنهان شوید و به حرف‌های شخصیت‌ها در محیط گوش دهید تا سرنخ جدیدی برای قتل خود بیابید. از سوی دیگر جیمز باند می‌تواند مستقیما از درب ورودی ساختمان وارد شود و با شخصیت‌ها روبرو شده یا با آن‌ها صحبت کند. او حتی می‌تواند تصمیم بگیرد که در یک لحظه به آن‌ها مشت بزند.»

جاناتان لاکایل، کارگردان سری جیمز باند در آی‌او اینتراکتیو، اوایل این هفته در یک مصاحبه گفت که سازندگان می‌خواهند تا بازی آینده مبتنی‌بر سیستم‌های خلاقانه و با آزادی عمل سری هیتمن باشد و در کنار آن تعادل مناسبی با رویکرد سینمایی و اکشن آن که تا حدودی مراحل خطی هم دارد، ایجاد شود.

لاکایل همچنین در مورد تفاوت‌های گیم‌پلی دو مجموعه خاطرنشان کرد که اگر مامور ۴۷ درگیر یک نبرد مسلحانه و مستقیم شود، معمولا یک حالت نزدیک به شکست در سری هیتمن به حساب می‌آید. از سوی دیگر بازی 007: First Light به بازیکن ابزارهای زیادی برای مبارزه مستقیم و اکشن در صورت شکست در مخفی‌کاری می‌دهد.

کارگردان مجموعه جیمز باند توضیح داد: «تیراندازی مستقیم معمولاً یک وضعیت شکست در سری هیتمن به شمار می‌آید، اما در جیمز باند بخش بزرگی از بازی است. ما نمی‌خواهیم تا بازی 007: First Light فقط با تیراندازی و تیراندازی و تیراندازی پیش برود؛ بنابراین تمایل داریم تا ابزارهای زیادی را در اختیار بازیکن‌ها قرار دهیم تا در بازی به اندازه خود شخصیت جیمز باند باهوش باشند.»

بازی 007: First Light در سال ۲۰۲۶ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

منبع: گیمینگ‌بولت

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات