بازی Ninja Gaiden 4 با آثار سولزلایک و اکشن امروزی تفاوت خواهد داشت

دوشنبه 19 خرداد 1404 - 20:57
مطالعه 3 دقیقه
پوستر بازی Ninja Gaiden 4
کارگردان Ninja Gaiden 4 امیدوار است تا بتواند بار دیگر اشتیاق بازیکن‌ها نسبت به آثار اکشن و هک اند اسلش کلاسیک را برانگیزد.
تبلیغات

به نقل از گیمینگ‌بولت، در‌حالی‌که سبک بازی‌های استودیو فرام‌سافتور که به‌عنوان آثار سولزلایک شهرت یافته‌اند، در دهه گذشته نزد بازیکن‌ها و توسعه‌دهندگان به محبوبیت زیادی رسیده است، یوجی ناکائو که هم‌اکنون کارگردانی و تهیه‌کنندگی بازی موردانتظار Ninja Gaiden 4 را بر عهده دارد، از دلتنگی خودش برای آثار اکشن سه‌بعدی قدیمی در دهه ۲۰۰۰ صحبت کرده است.

ناکائو در مصاحبه‌ای با رسانه Xbox Wire خاطرنشان کرد که احتمالا هنوز هم بازیکن‌های زیادی وجود دارند که احتمالا با او هم‌عقیده باشند. این کارگردان به گسترش و رشد عصر طلایی بازی‌های اکشن و هک اند اسلش سه‌بعدی با مجموعه‌های Ninja Gaiden Black و Devil May Cry که بر بازار بازی‌های ویدیویی تسلط داشتند، اشاره کرد و گفت که این نوع بازی‌ها در عصر مدرن بسیار کمیاب‌ شده‌اند؛ به‌خصوص از زمانی‌که بازی‌های اکشن و نقش‌آفرینی استودیو فرام‌سافتور شروع به محبوبیت کردند.

ناکائو در این باره گفت: «از دیدگاه شخصی خودم باید بگویم که من در عصر طلایی شکوفایی بازی‌های اکشن و هک اند اسلش سه‌بعدی رشد کردم. برای افرادی که از نسل من هستند، امروزه بازی‌های اکشنی که با تجربه آن‌ها بزرگ شدیم، بسیار کمیاب شده‌اند و در عوض شاهد ظهور بازی‌های سولزلایک بوده‌ایم که مطمئناً در دهه گذشته محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند.

البته من خودم بازی‌های سولزلایک زیادی را تجربه کرده‌ و از آن‌ها لذت برده‌ام، اما در عین حال فکر می‌کنم این باور که بازی‌های اکشن و هک اند اسلش سه‌بعدی کلاسیک این روزها واقعا کمتر شده‌اند، کاملا حقیقت دارد. شاید این فقط آرزوی من باشد، اما نمی‌توانم جلوی ابراز احساسات خودم را بگیرم. من احساس می‌کنم که بسیاری از طرفداران بازی‌های اکشن دوباره تمایل به تجربه اکشن‌های سه بعدی کلاسیک دارند. آیا وقت آن نرسیده که همه ما دوباره به سمت آن برگردیم؟»

ناکائو معتقد است که Ninja Gaiden 4 احتمالا یکی از بازی‌هایی باشد که بتواند دوباره اشتیاق به سبک اکشن‌های کلاسیک را زنده کند: «اگر این بازی بتواند جایگاه خود را در تاریخ آثار اکشن و هک اند اسلش مدرن و به‌عنوان معیار جدیدی برای این سبک تثبیت کند، من هیجان‌زده خواهم شد. همچنین اگر Ninja Gaiden 4 موفق شود تا به عنوان جرقه‌ای جهت احیای هیجان خالص در آثار اکشن عمل کند، نتیجه فوق‌العاده خواهد شد.»

کارگردان و تهیه‌کننده جدیدترین نسخه Ninja Gaiden در ادامه خاطرنشان کرد که بازیکن‌ها با تماشای تریلرهای Ninja Gaiden 4 متوجه خواهند شد که این بازی کاملا مشابه آثار اکشن امروزی نیست و به‌خصوص وقتی با آثار در حال توسعه نظیر Intergalactic استودیو ناتی داگ یا ریبوت God of War استودیو سانتا مونیکا مقایسه شود، تفاوت‌های آن آشکار خواهند شد.

ناکائو دراین‌باره گفت: «وقتی من و اعضای پلاتینیوم گیمز با تیم نینجا در مورد بازی Ninja Gaiden بعدی صحبت می‌کنیم، اغلب به شوخی می‌گوییم چیزی ساخته‌ایم که واقعاً حس یک بازی اکشن مدرن را نمی‌دهد و فقط تجربه آن خیلی دشوار است. این روزها بازی‌ها به سمت آسان‌تر شدن پیش می‌روند، اما Ninja Gaiden 4 کاملاً در جهت مخالف حرکت می‌کند؛ بنابراین ناامید نشوید.»

بازی Ninja Gaiden 4 در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۹ مهر ۱۴۰۴) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات