آدم‌های بد در اینترنت باعث شکست بازی Dragon Age: The Veilguard شدند

سه‌شنبه 6 خرداد 1404 - 22:35
مطالعه 2 دقیقه
گردهم‌آیی کاراکترهای Dragon Age: The Veilguard
صداپیشه Dragon Age: The Veilguard می‌گوید آدم‌های بد اینترنتی مقصر شکست این بازی هستند.
تبلیغات

بازی Dragon Age: The Veilguard پس از انتشار با واکنش‌های ضدونقیضی روبه‌رو شد و حالا برخی از دست‌اندرکاران بازی به‌جای پذیرش کاستی‌ها، انگشت اتهام را به سوی منتقدان و فضای مسموم اینترنت نشانه گرفته‌اند. آلیکس ویلتون ریگن، یکی از صداپیشگان بازی در گفت‌وگویی با رسانه IGN اظهار داشته است که برخی واقعا می‌خواستند بازی شکست بخورد و این مسأله را نشانه‌ای از بدخواهی کاربران فضای مجازی دانسته است: «برای بایوور واقعا ناراحت شدم. به‌نظرم The Veilguard بازی خوبی بود. در‌واقع همان بایوور همیشگی که همیشه دوستش داشتیم؛ اما خیلی‌ها می‌خواستند که این بازی شکست بخورد. فقط چون بعضی‌ها در اینترنت آدم‌های بدی هستند.»

در کنار اظهارات ریگن، مارک دارا، کارگردان سابق مجموعه نیز در ویدیویی که اوایل ماه می منتشر کرد، پرده از آشفتگی‌های داخلی استودیوی بایوور در سال‌های اخیر برداشت. او اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ و پس از پایان ساخت بازی Mass Effect: Andromeda، بسیاری از رهبران پروژه‌ها بدون جایگزینی مشخص به پروژه‌های دیگر منتقل می‌شدند: «وقتی یک پروژه بدون حضور رهبران کلیدی ادامه پیدا کند، ریسک بزرگی خواهد داشت. در مورد بازی Mass Effect: Andromeda این تأثیر خیلی شدید نبود؛ اما همان موقع یک سنت غلط در شرکت شکل گرفت.»

نهایتا بازی در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ آبان ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر شد. در بررسی بازی Dragon Age: The Veilguard توسط زومجی به قلم افشین پیروزی می‌خوانیم: «به‌طور کلی، Dragon Age: The Veilguard شاید اثر بی‌نقصی نباشد و برخی مشکلات را داشته باشد که مفصل به آن‌ها اشاره کردیم ولی در مجموع، استودیوی بایوور پس از چند تجربه نه‌چندان درجه‌یک، توانسته است دوباره مهارت خود را در خلق اثری نقش‌آفرینی و باکیفیت نشان دهد. گیم‌پلی سرگرم‌کننده، داستان پرجزییات و جلوه‌های بصری بسیار چشم‌نواز برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت نسخه جدید Dragon Age هستند که باعث می‌شوند به‌راحتی بتوانیم آن را به طرفداران این مجموعه و کلا علاقه‌مندان سبک نقش‌آفرینی، پیشنهاد کنیم.»

شاید زمان آن فرا رسیده است که به‌جای مقصر جلوه دادن اینترنت، نگاهی واقع‌بینانه به فرآیند توسعه و تصمیم‌گیری‌های کلان در استودیوی بایوور انداخته شود؛ تصمیماتی که ممکن است آخرین میخ‌ها را بر تابوت یکی از پرافتخارترین استودیوهای تاریخ بکوبند. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات