دلیل عدم انتشار بازسازی بازی Halo 3 مشخص شد
بهنظر میرسد که استودیوی هیلو در برههای از زمان بهطور جدی درباره ساخت بازسازی Halo 3 به سبک نسخههای Anniversary گفتوگو کرده است؛ بازسازیای که درنهایت هیچگاه به واقعیت نپیوست. دارن بیکن، مدیر هنری Halo 5 و کارگردان هنری Halo Infinite در گفتوگویی با رسانه VideoGamer فاش کرد که این پروژه در حوالی سال ۲۰۱۷ در دست بررسی بود؛ اما بهدلیل فشار کاری و کمبود منابع لغو شد. برای زمینهسازی باید یادآور شد که Halo 3 نخستینبار در سپتامبر ۲۰۰۷ (شهریور ۱۳۸۶) برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و بعدها در قالب مجموعه Halo: The Master Chief Collection برای کامپیوتر نیز در دسترس قرار گرفت. بیکن میگوید:
«یادم است که تیم سازنده به بازسازی Halo 3 تمایل داشتند. فکر میکنم آنها قصد داشتند این پروژه را در جشن سالگرد بازی منتشر کنند؛ اما خب همیشه مسئله منابع مطرح است. اینکه تمرکز را کجا بگذاری؛ چون بالاخره نمیتوانی همهچیز را همزمان انجام دهید.» او در ادامه اشاره کرد که استودیوی هیلو در آن زمان با چالشهای جدیای از جمله پشتیبانی از Halo 5: Guardians و تولید محتوای پس از عرضه آن در کنار آغاز فرایند توسعه Halo Infinite روبهرو بود. به گفته بیکن، یکی از عوامل اصلی این مشکلات، تکیه شدید استودیو به نیروی کار قراردادی بود: «چرخههای تولید مشکل دارند؛ ولی ریشه واقعی مشکل حتی مستقیما به توسعه بازی برنمیگردد. مسئله این است که قراردادهای ۱۸ ماهه معمولا برای ساخت یک بازی کافی نیستند.»
او ادامه میدهد که در دوران حضورش در بانجی هم وضع مشابهای وجود داشت و تیمها برای پروژهها نیروهای موقتی جذب میکردند؛ اما این سیستم اغلب باعث تورم دامنه پروژهها میشود: «همان اتفاقی که برای بانجی افتاد برای استودیوی هیلو هم رخ داد. نیروهای قراردادی برای حل یک مشکل وارد میشوند؛ ولی دامنه کار بهمرور بزرگتر و غیرقابلکنترلتر میشود.» با اینحال بیکن در بخش دیگری از مصاحبه امیدی تازه برای آینده سری Halo مطرح میکند. او اشاره دارد که استفاده از موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ بهجای موتور داخلی اسلیپاسپیس میتواند شرایط را برای انجام پروژههای بیشتر شاید حتی ساخت Halo 3: Anniversary فراهم کند.
«یادگیری کار با اسلیپاسپیس برای خیلیها زمانبر بود. سرمایهگذاری بزرگی روی آن شد؛ ولی محدودیت نیروی انسانی و عدم وجود مستندات کافی، چالشزا بود. در چنین شرایطی موتور آنریل انجین گزینهای بسیار منطقیتر است.» اگرچه هنوز هیچ خبر رسمی از ساخت Halo 3: Anniversary منتشر نشده است، اما استودیوی هیلو در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) اعلام کرد که چندین پروژه مرتبط با مجموعه Halo را در دست توسعه دارد. در حال حاضر Halo Infinite و Halo: The Master Chief Collection که شامل تمامی نسخههای اصلی و فرعی مجموعه است روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر در دسترس قرار دارند.
شاید روزی بازسازی بازی هیلو ۳ را ببینیم؛ اما فعلا باید منتظر ماند و دید استودیوی هیلو چه برنامههایی برای آینده Halo در سر دارد.
منبع: GamingBolt