مدت زمان موردنیاز برای کامل کردن داستان Atomfall مشخص شد
با اینکه بازی بقامحور و رازآلود Atomfall احتمالا شامل ویژگیهای منحصربهفرد خود باشد، توسعهدهندگان انتظار مقایسه شدن آن با مجموعههای بقامحور مشابه، بهخصوص سری Fallout شرکت بتسدا را دارند. در همین راستا رایان گرین، کارگردان هنری Atomfall، در مصاحبه با IGN درباره اینکه استودیو انتظار مقایسه شدن بازی با سایر آثار مشابه را دارد صحبت کرد و گفت که وقتی بازیکنها خودشان بازی را واقعا تجربه کنند، متوجه خاص بودن آن خواهند شد.
گرین در ادامه اشاره کرد که جریان داشتن بازی آینده استودیو Rebellion در دنیایی پساآخرالزمانی، ناخودآگاه باعث به وجود آمدن مقایسههایی با مجموعه محبوب Fallout خواهد شد: «وقتی بازی را تجربه کنید، متوجه میشوید که این بازی مشابه Fallout نیست. اما بله، ما انتظار این مقایسه را داریم. از طرفی جیسون کینگزلی که یکی از بنیانگذران استودیو است، یک طرفدار بزرگ Fallout به شمار میآید؛ بنابراین به ناچار موارد مشابهی در بازی وجود دارند که در هر نوع تجربه بقامحور و آخرالزمانی میتوان آنها را یافت.»
گرین در ادامه خاطرنشان کرد که مقایسهها هم میتوانند برای بازیکنها گمراهکننده باشند، هم باعث افتخار سازنده خواهند بود. او در ادامه از طرفدارانی که Atomfall را با بازیهای Fallout به دلیل پسزمینه بصری و جهان پساآخرالزمانی آن مقایسه میکنند، تشکر کرد؛ چراکه به عقیده این توسعهدهنده، ساخت یک بازی با پیچیدگیهای مجموعه Fallout یک دستاورد فوقالعاده خواهد بود و توسعهدهندگان بازیهای Fallout نیز با استعداد هستند.
گرین دراینباره گفت: «وقتی Atomfall را برای مدتی بازی کنید، با خود میگویید که اوه! مطمئناً این بازی تجربه خاص خودش را دارد. واقعیت این است که Fallout یک مجموعه بسیار موفق است، اما ما هنوز در حال توسعه نسخه اول Atomfall هستیم. به خاطر این مقایسهها از طرفداران تشکر میکنم. بله ما از این تشابه قدردانی میکنیم؛ زیرا آنها یک تیم بااستعداد هستند که این بازیهای فوقالعاده را میسازند.»
کارگردان هنری بازی Atomfall در ادامه مصاحبه خود به جزئیات بیشتری از بازی اشاره کرد. به گفته گرین، حدود ۲۵ ساعت طول میکشد تا بازیکنها داستان بازی را به اتمام رسانند. وی همچنین اشاره کرد که بازیکنها میتوانند در کنار کامل کردن داستان اصلی، محتوای جانبی بیشتری را انجام دهند. علاوهبراین تایید شد که پلیرها قادر خواهند بود تا با وجود کشتن شخصیتهای مهم، باز هم داستان را به پایان برسانند. این نشان میدهد که استودیو Rebellion چند مسیر پیشروی و شاخه داستانی را برای رسیدن به پایان بازی طراحی کرده است.
گرین دراینباره گفت: «شما میتوانید هر شخصیت یا تمام آنها را در مسیر خود بکشید. این حق انتخاب خیلی خوب است و به ما اجازه میدهد تا چندین پایان برای داستان بازی داشته باشیم؛ بنابراین اگر قرار باشد از شر برخی شخصیتها خلاص شوید، چند مسیر دیگر برای رسیدن به پایان بازی و دستیابی به یک نتیجه را پیدا میکنید.
احتمالا برخی بازیکنهای صلحطلب بخواهند بازی را بدون کشتن کسی به پایان برسانند. من این کار را حدود ۹ ساعت با نسخه مخصوص توسعهدهندگان انجام دادهام که تقریبا نیمی از آن با دویدن پیش رفت. من کاملا مطمئن هستم که شما هم میتوانید این کار را انجام دهید و هیچ الزامی برای کشتن کسی وجود ندارد.»
بازی Atomfall در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۴ (۲۷ مارس ۲۰۲۵) برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه میشود.
منبع: گیمینگبولت