سازنده Demon’s Souls از رفتار سونی در زمان توسعه بازی ناراحت شده بود
شوهی یوشیدا، مدیر سابق استودیوهای جهانی پلی استیشن در مصاحبه اخیرش به دلایل سپرده شدن وظیفه انتشار سری Dark Souls به شرکت بندای نامکو پرداخته است. به گفته یوشیدا، بااینکه سونی انتشار Demon’s Souls را بر عهده داشت و میتوانست همین نقش را برای مجموعه Dark Souls ایفا کند، اما فرامسافتور از رفتار سونی و نحوه مدیریت عرضه Demon’s Souls رضایت نداشت و از آن ناراحت شده بود.
یوشیدا در ادامه فاش کرد که سونی به همکاری با فرامسافتور برای توسعه دنباله Demon’s Souls ابراز علاقه کرده بود، اما این توسعهدهنده تصمیم گرفت برای پروژه آینده خود با بندای نامکو همکاری کند و پروژه آینده آنها در نهایت بهعنوان Dark Souls به بازار عرضه شد. یوشیدا دراینباره توضیح داد:
«فرامسافتور در حال کار روی دنباله Demon’s Souls بود، اما از نحوه برخورد پلی استیشن در زمان انتشار نسخه اول بسیار ناامید شده بود. بااینکه ما میخواستیم دوباره با آنها همکاری کنیم، اما فرامسافتور انتشار بازی آینده خود را به ناشر دیگری سپرد. ما برای هیدتاکا میازاکی احترام زیادی قائل هستیم و بعدها موفق شدیم تا دوباره با او همکاری کنیم که نتیجه آن Bloodborne، یکی از بهترین بازیهای میازاکی شد.»
مدیر سابق پلی استیشن در مصاحبه سالهای قبل خود اعتراف کرد که وقتی به تجربه بازی Demon’s Souls قبل از عرضه آن پرداخت، تصور کرده بود که این پروژه به یک بازی بد تبدیل خواهد شد: «از تجربه شخصی خودم با Demon’s Souls میتوانم بگویم که وقتی به مراحل پایانی توسعه نزدیک شده بود، حدود دو ساعت را صرف تجربه آن کردم. بااینحال بعد از دو ساعت فهمیدم که هنوز در ابتدای بازی قرار دارم و پیشرفتی نداشتهام. در آنجا با خودم گفتم که این بازی مزخرف و به شکلی باورنکردنی بد است. سپس آن را کنار گذاشتم.»
شوهی یوشیدا در ادامه درباره تاثیر آتلوس و بندای نامکو در موفقیت گسترده Demon’s Souls خارج از بازار ژاپن صحبت کرد. به گفته این مدیر سابق، سونی تنها برای انتشار بازی Demon’s Souls در ژاپن برنامهریزی کرد و در ادامه فرامسافتور برای عرضه بازی در آمریکای شمالی و اروپا به ترتیب با آتلوس و بندای نامکو به همکاری پرداخت تا بازی به موفقیت برسد.
یوشیدا دراینباره گفت: «خوشبختانه بعد از انتشار Demon’s Souls در ژاپن توسط سونی، شرکتهای ناشر دیگر نظیر آتلوس در آمریکای شمالی و بندای نامکو در اروپا دست به کار شدند و موفقیتهای بزرگ Demon’s Souls در خارج از ژاپن را رقم زدند. متاسفانه ما انتشار این بازی خارج از ژاپن را کنار گذاشتیم و نتوانستیم ارزش واقعی این محصول را درک کنیم.»
یوشیدا حدود ۳۱ سال را در شرکت سونی و پلی استیشن به فعالیت پرداخته بود و در ژانویه امسال آنها را ترک کرد. این مدیر ارشد سابقه تهیهکنندگی بازیهای مختلفی نظیر Ape Escape ،The Legend of Dragoon و Gran Turismo را در کارنامه دارد.
منبع: گیمینگبولت