شرکت امبریسر با افت شدید درآمدزایی مواجه شده است
احتمالا گروه امبریسر (Embracer Group) بهعنوان شرکتی یاد میشود که تاکنون آسیبهای زیادی به صنعت بازیهای ویدیویی وارد کرده است. این شرکت پس از تصاحب استودیوهای مختلفی نظیر سازنده بازی کارتی Pokémon، به اخراج صدها نفر از توسعهدهندگان پرداخت و برخی از استودیوهای باسابقه و محبوب را در چهار سال گذشته به تعطیلی کشاند تا در نهایت به یک شهرت منفی در میان علاقهمندانِ بازیهای ویدیویی دست یابد.
باوجود تعطیلی و اخراج گسترده، این شرکت همچنان استودیوهای زیادی را تحت تسلط خود دارد که باوجود مشکلات فراوان همچنان نسبت به ساخت بازیهای عالی متعهد هستند. یکی از این استودیوها، تیم وارهورس است که اخیرا با عرضه بازی نقشآفرینی قرون وسطایی Kingdom Come: Deliverance 2 به موفقیتهای فراتر از انتظار در زمینه نقدها و فروش دست یافت. حال به نظر میرسد که این موفقیت به امیدواری بیشتر امبریسر نسبت به آیندهاش منجر شده است.
امبریسر اخیرا گزارشی از عملکرد مالی خود تا پایان سال ۲۰۲۴ را به اشتراک گذاشت که نشان میدهد فروش خالص شرکت حدود ۱.۵ میلیارد کرون معادل ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است تا به افت سودآوری ۱.۳ میلیارد کرونی منجر شود.
بااینحال بازی Kingdom Come: Deliverance 2 که اوایل فوریه ۲۰۲۵ عرضه شد، عملکرد فوقالعادهای در زمینه فروش داشت و در روز اول انتشار به فروش یک میلیون واحدی رسیده است تا این موضوع به امیدواری شرکت ناشر آن منجر شود. لارس وینگفورز، مدیرعامل گروه امبریسر در مصاحبه اخیر خود گفت که با موفقیت بازی اخیر استودیو وارهورس، با امیدواری و انرژی مثبت بیشتری به آینده نگاه میکند.
وینگفورز دراینباره افزود: «اعتقاد قوی ما این است که بازی در سال آینده به درآمدزایی قابل توجه خود ادامه خواهد داد و میتواند با کیفیت استثنایی، غوطهوری و جذابیت برجستهای که دارد، موفقیتش را تداوم بخشد. استودیو وارهورس یک برنامهریزی قوی شامل بهروزرسانیها و محتوای جدید را برای ۱۲ ماه آینده تدارک دیده است تا تجربهای جذاب و در حال تکامل را برای مخاطبین Kingdom Come: Deliverance 2 تضمین کند.»
مدیرعامل امبریسر در ادامه خاطرنشان کرد که برای هدایت آینده شرکت به سمت موفقیت بیشتر تنها به بازی جدید استودیو وارهورس متکی نخواهد بود و سایر استودیوهای زیرمجموعه امبریسر هم کارهای زیادی برای انجام دادن دارند: «امبریسر امروز تمرکز بیشتری روی گسترش آیپیها برای کامپیوتر، کنسول و موبایل دارد. بااینحال ما میدانیم که هنوز برای افزایش انعطافپذیری عملیاتی و بهینهسازی کسب و کارمان برای آینده، کارهای زیادی باید انجام دهیم.»
وینگفورز در ادامه تایید کرد که این شرکت در سراسر زیرمجموعههای خود ۱۰ بازی بزرگ در حال توسعه دارد که هشت مورد آنها توسط استودیوهای داخلی و دو مورد دیگر با مشارکت توسعهدهندگان خارجی ساخته میشوند. شرکت ناشر برای عرضه این ۱۰ بازی در سه سال آینده برنامهریزی کرده است.
منبع: PSU