جهان مشترک بازیهای رمدی مانع از جذابیت مستقل آنها نخواهد شد
شرکت رمدی قدم به قدم در حال تشکیل جهان متصل (Connected Universe) بازیهای خود است که نشانههای آن را قبلا در دو بازی Control و Alan Wake 2 مشاهده کردهایم. بااینحال توسعهدهنده میخواهد در کنار خلق بازیهای آینده در این جهان متصل مطمئن شود تجربه هرکدام از بازیها بهتنهایی لذتبخش باشد.
یکی از بزرگترین مشکلات افراد برای تجربه یک اثر جدید در جهانی مشترک این است که باید با دیگر آثار قبلی و مرتبط آن آشنایی داشته باشند تا بتوانند درک بهتری از وقایع گذشته و کنونی جهان متصل پیدا کنند. بااینحال رمدی قصد دارد از این موضوع اجتناب کند.
در توضیح همین موضوع سم لیک، کارگردان خلاق Alan Wake 2، در مصاحبه اخیر با IGN درباره جهان متصل آثار رمدی صحبت کرد و گفت این توسعهدهنده هنوز در ابتدای این مسیر قرار دارد و درحالحاضر برای صحبت درباره نتایج آن خیلی زود است. بااینحال کارگردان تاکید کرد رمدی بهدنبال این است تا هر بازی را بهگونهای بسازد که بهتنهایی و بدون نیاز به اطلاعات از سایر آثار جهان مشترک، تجربهی لذت بخشی را به بازیکن ارائه کند.
سم لیک دراینباره توضیح داد: «من عاشق این هستم که جهان و داستان بازیها را به یکدیگر گره بزنم؛ چراکه ازاینطریق میتوان به موضوعات عمیقتری پرداخت و روایت را گسترش داد. من واقعاً احساس میکنم این داستانهایی که بههم گره زدهایم را میتوانیم در جهان مشترک استفاده کنیم تا داستانگویی را گسترش دهیم و ایدههای مختلفی برای سرگرمی خلق کنیم. این واقعا هیجانانگیز است. بااینحال نگاه ما به جهان مشترک بازیها این است که هر بازی باید بهتنهایی تجربهای لذتبخش باشد و برای موفقیت روی پای خود بایستد. پس از رسیدن به این هدف میتوانیم برای طرفداران خود و سایر افرادی که بازیهای رمدی را تجربه میکنند، محتوای زیادی را در دسترس قرار دهیم تا بتوانند داستانهایی که در جهان مشترک رخ میدهند را کشف کنند.»
رمدی ایده جهان مشترک بازیهای خود را با بازی Control شروع کرد و در 2 Alan Wake به گسترش آن پرداخت. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در پروژههای آینده این شرکت نظیر Control 2 یا بازی تیراندازی کوآپ و اولشخص FBC: Firebreak چگونه به گسترش جهان مشترک آثار رمدی پرداخته میشود.
منبع: VG247