// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

سی‌دی پراجکت توضیح می‌دهد چرا همیشه در The Witcher 3 پول کمی دارید

دنیای شلوغ و بزرگ The Witcher 3: Wild Hunt با طیف عظیمی از هیجان، هیولا، مناطق زیبا و صد البته محتواهای قابل دانلود رایگان پر شد است. اما یک چیزی است که در ماجراجویی‌های گرالت هیچ‌وقت سر ریز نمی‌کند: پول.

در جدیدترین شماره‌ از مجله‌ی «اج» (Edge)، آنها با با طراح ارشد بازی، دمی‌ین مانیر و طراح ارشد ماموریت‌ها، پاول ساسکو از استودیوی سی‌دی‌ پراجکت مصاحبه‌ای را ترتیب داده‌اند تا درباره‌ی هیولاکشی در قالب گرالت ریویایی حرف بزنند و از آنها بپرسند که چگونه از روی قصد تصمیم گرفتند پول درآوردن در بازی را به کاری سخت تبدیل کنند.

اج: اقتصاد دنیای بازی به‌طرز سفت و سختی متعادل شده است تا مطمئن شود که شما هرگز دستمزد خوبی گیرتان نمی‌آید. چطوری به چنین هدفی رسیدید؟

دمی‌ین مانیر: خیلی سخت بود! ما نمی‌خواستیم گرالت مولتی‌میلیونری باشد که حالا از روی بی‌کاری هیولاکشی هم می‌کند. همانطور که می‌دانید، او این کار را برای پول درآوردن انجام می‌دهد. برای همین ما می‌خواستیم تا بازی‌کننده سر قیمت چانه بزند و برای دستمزد بیشتر تلاش کند. چون شما واقعا به آن پول نیاز دارید.

پاول ساسکو: در کتاب‌ها، گرالت خیلی فقیر است؛ او همیشه برای پول خودش را به این در و آن در می‌زند. این یکی از آن نکات جالب کتاب‌ها بود که می‌خواستیم در بازی هم باشد. سر همین، داستان‌های خنده‌دار زیادی درباره‌ی اقتصاد بازی‌مان به وجود آمد. یکی از بچه‌های کنترل کیفیت یک روز پیش ما آمد و گفت:«من الان تو تراز ۱۰ هستم و ۶هزارتا طلا دارم و چیزی نیست که باهاشون بخرم.» ما روی این موضوع کار کردیم و متوجه شدیم ما در یک ویلای اشرافی را باز گذاشته بودیم و او هم وارد آنجا شده بود، همه‌چیز را دزدیده بود و تمام آن شمشیرهای گران‌قیمت را فروخته بود.

اج: مقدار امتیاز تجربه‌ای (XP) که از کشتن هیولاها بدست می‌آورید، کم است. مثل این می‌ماند که برای تازه‌ نگه داشتن مبارزات، دارید مردم را از مبارزه فراری می‌‌کنید.

پاول ساسکو: درسته. شما امتیاز تجربه‌ی بیشتری از ماموریت‌ها بدست می‌آورید. این تصمیم به ما اجازه داد تا ببینیم پیشرفت هر بازی‌کننده چگونه شکل می‌گیرد. اینکه یک بازی‌کننده برای هر ماموریت چقدر می‌توانست قدرتمندتر شود. تازه، این حرکت کاری می‌کند تا بازی‌کننده در بوته‌ها مخفی نشوند و فقط با کشتن گرگ‌ها، بازی را به تجربه‌ای کسل‌آور تبدیل نکند. آره، شما امتیاز تجربه‌ی کمتری برای کشتن بدست می‌آورید. هرچه هیولا قوی‌تر باشد، چیزی که در عوض می‌گیرد، بیشتر می‌شود. اما روی هم رفته، اصلِ امتیاز تجربه‌هایی که می‌گیرد از ماموریت‌ها است. و می‌دانید که ۲۸۰‌تا ماموریت پیش‌رویتان دارید...

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این بازی، می‌توانید به نقد و بررسی آن در زومجی مراجعه کنید.

منبع: gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده