الکترونیک آرتز مشکلات بازی Star Wars را روی پلی استیشن 5 پرو برطرف میکند
بازی Star wars Jedi: Survivor ازجمله اولین بازیهایی بود که بهروزرسانی مربوط به پلی استیشن 5 پرو را دریافت کرد و قرار بود تا کیفیت و عملکرد خود را روی این کنسول بهبود بخشد. اوایل این هفته، رسانه Digital Foundry یک ویدیو منتشر و ادعا کرد که نسخه پلی استیشن ۵ پرو این بازی مشکلات جدی در کیفیت تصویر خود دارد.
این رسانه با قرار دادن ویدیوهای بررسی بازی با حالت پرفورمنس روی کنسول پلی استیشن ۵ مدل پایه و پرو در کنار یکدیگر، نشان میدهد که نسخه پرو این بازی یک درخشش عجیب در تصویر دارد که احتمالا بهواسطه تکنولوژی ارتقای تصویر سوپر رزولوشن پلی استیشن (PSSR) بهوجود آمده است.
الیور مککنزی در این ویدیو از دیجیتال فاندری بیان میکند: «اگر به این تصاویر در کنار یکدیگر نگاه کنید، متوجه میشوید که بازی با استفاده از قابلیت سوپر رزولوشن پلی استیشن در حالت پرفورمنس چقدر ناپایدار شده است. شخصا میخواهم پا را فراتر بگذارم و بگویم که تصویر بازی در این شرایط بهشکل دراماتیکی از حالت پرفورمنس قبلی بدتر بهنظر میرسد.»
الکترونیک آرتز نیز حالا اعلام کرده که در حال بررسی شرایط است و هیچ جزئیاتی از بهبود باگها یا تاریخ دقیقی که بازیکنان میتوانند در آن منتظر برطرف شدن باگها باشند، بهاشتراک نگذاشته است. الیور مککنزی در ویدیوی دیجیتال فاندری همچنین اشاره کرده است که بازی Star wars Jedi: Survivor قبل از عرضه برای پلی استیشن ۵ پرو بهروزرسانیهای زیادی دریافت کرده بود و بههمین خاطر، بهگفته او: «عملا بهنقطهای رسیده بود که حالت پرفورمنس آن دیگر آنقدر هم تفاوت عجیبی با حالت معمولی نداشت و بهطورکلی نه خیلی خوب و نه خیلی بد بود، صرفا خوب بود؛ بهخصوص اگر از یک فاصله طبیعی و روی یک تلویزیون بزرگ آن را تماشا میکردید.»
درهرصورت بهنظر میرسد که اضافه شدن قابلیت PSSR که مانند دیگر الگوریتمهای ارتقای تصویر از فناوری یادگیری ماشین برای ارائه یک خروجی با رزولوشن بالاتر از رندر اولیه بازی استفاده میکند، باعث ایجاد یک افکت نورانی روی تصویر میشود. این مشکل را بازیکنان بازی Silent Hill 2 هم تجربه کرده بودند و میگفتند که حالت کوالیتی بازی روی پلی استیشن ۵ پرو همچنان با ۳۰ فریم برثانیه اجرا میشود و روی حالت پرفورمنس هم افکت نورانی روی تصویر دیده میشود.
منبع: VGC