فناوری PSSR با DLSS و XeSS برابری میکند
جدا از مسائل قیمتگذاری، شکی وجود ندارد که پلی استیشن 5 پرو یک شاهکار فنی است. این کنسول با بهرهگیری از پردازنده گرافیکی بالارده و تکنیکهای نرمافزاری جدید، گزینه مناسبی برای افرادی است که به مقوله رزولوشن و فریمریت علاقه زیادی دارند.
یکی از ویژگیهای خاص پلی استیشن ۵ پرو از دیدگاه فنی، پشتیبانی آن از فناوری اختصاصی ارتقای رزولوشن سونی با نام PSSR است. این یک تکنیک بازسازی تصویر است و حداقل آسیب وارده به رزولوشن را در نرخ فریم بالاتر تضمین میکند.
فناوریهای مشابه زیادی در بازار عرضه شدهاند که از موارد معروف آنها میتوان به DLSS انویدیا، XeSS اینتل و FSR AMD اشاره کرد. حال یکی از برنامهنویسان شرکت Gaijin معتقد است که تکنیک PSSR نه تنها با DLSS و XeSS برابری میکند، بلکه از برخی جهات نسبت به FSR نیز عملکرد بهتری دارد. گرگو هوروات در مصاحبهای با رسانه Wccftech اظهار داشت:
«ما هماکنون از PSSR در بازی Enlisted استفاده میکنیم. در طول توسعه و آزمایش این بازی متوجه شدیم که فناوری مذکور با نمونههای DLSS و XeSS برابری میکند. از نظر من PSSR در مقایسه با FSR تاری، شبحسازی و پرش ناخواسته کمتری تولید میکند. این فناوریها دائما در حال بهبود هستند و جالب بود که میدیدم اولین نسخه PSSR با تکنیکهای قدیمیتر و بالغتر، همتراز است.»
گرگو هوروات همچنین توضیح داد که آنها چگونه از فناوری PSSR برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر در رزولوشن 4K استفاده میکنند. بازیهای Enlisted و War Thunder دو پروژه در دست توسعه این شرکت هستند که با کیفیت 4K و نرخ فریم ۱۲۰ روی جدیدترین کنسول بازی سونی اجرا خواهند شد.
«با بهرهگیری از قدرت پلی استیشن ۵ پرو، به رزولوشن پویا و تکنیکهای Upscaling روی آوردیم تا مطمئن شویم که همیشه نرخ فریم ثابتی داریم. این در حالی است که رزولوشن داخلی بازیهای ما به صورت خودکار تنظیم و رندر میشود. با استفاده از این روش توانستیم تجربه بازیها با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران پلی استیشن ۵ پرو ممکن کنیم.
البته فناوری PSSR پتانسیل بسیار بیشتری دارد. این فرصت را فراهم خواهیم کرد تا نسخه پلی استیشن ۵ پرو War Thunder از روز اول با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. سپس با انتشار بهروزرسانیهای پس از عرضه، بهبودهای بصری بیشتری را ارائه خواهیم داد.»
جالب خواهد بود که ببینیم بازیهای انحصاری سونی مانند Ghost of Yotei و Death Stranding 2 در ادامه راه چگونه از قدرت پردازشی پلی استیشن ۵ پرو استفاده خواهند کرد. دو بازی مذکور در سال ۲۰۲۵ روانه بازار خواهند شد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در اینباره با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt