بیشتر بازیکن‌ها بازی‌های تک‌نفره را ترجیح می‌دهند

یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:05
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت الی در بازی The Last of Us 2
آمارها نشان می‌دهند که محبوبیت بازی‌های تک‌نفره بین بازیکن‌هایی که سن بیشتری دارند، بالاتر است.
تبلیغات

طبق مطالعه‌ای جدید، ۵۳ درصد از بازیکن‌ها ترجیح می‌دهند بازی‌های تک‌نفره را تجربه کنند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که گروه‌های سنی بالاتر، از سن ۲۵ سال به بعد، احتمال بیشتری دارد که بازی‌های تک‌نفره را ترجیح دهند؛ در حالی که بازیکن‌های جوان‌تر به بازی‌های چندنفره علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

به گزارش TheGamer، این نتایج حاصل مطالعه‌ای است که توسط MIDiA Research انجام شده است. در این پژوهش، نتایج براساس گروه سنی و نوع بازی تفکیک شده‌اند که نشان می‌دهد چه نوع بازی‌ها در هر نسل محبوب‌تر هستند؛ با توجه به این نتیجه، در مجموع بازی‌های تک‌نفره پیشتاز هستند.

بازی‌های مورد مطالعه به چهار گروه تقسیم شده‌اند: بازی‌های PvE، بازی‌های کو-آپ آفلاین، بازی‌های PvP آنلاین و بازی‌های تک‌نفره. همچنین بازیکن‌ها نیز ۶ دسته را تشکیل می‌دادند: بازیکن‌های ۱۶ تا ۱۹ سال، بازیکن‌های ۲۰ تا ۲۴ سال، بازیکن‌های ۲۵ تا ۳۴ سال، بازیکن‌های ۳۵ تا ۴۴ سال، بازیکن‌های ۴۵ تا ۵۴ سال و بازیکن‌های ۵۵ سال به بالا. در دو گروه سنی اول، بازی‌های PvP آنلاین برنده است که با توجه به محبوبیت شدید بازی‌هایی مانند Fortnite، چندان تعجب‌آور نیست.

نمودار مطالعات تمایل بازیکن‌ها در رده‌های سنی مختلف
نمودار تمایل بازیکن‌ها در سنین مختلف
MIDiA Research

بااین‌حال، به محض رسیدن به بازیکن‌های بالای ۲۵ سال، این روند سریعا تغییر می‌کند. از این سن به بعد، بازی‌های تک‌نفره پیشتاز می‌شوند و فاصله بین آن‌ها و PvP با افزایش سن گیمرها، بیشتر می‌شود.

این داده‌ها با همکاری بازیکن‌هایی از آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا، آلمان، فرانسه، لهستان، ترکیه و آفریقای جنوبی گردآوری شده است. جمع‌آوری داده‌ها از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

علاقه‌مندان به بازی‌های تک‌نفره احتمالا از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد؛ زیرا در چند سال اخیر، ناشران بیشتر مشتاق راه‌اندازی بازی‌های آنلاین سرویس‌محور بوده‌اند تا بازی‌های آفلاین تک‌نفره. به ویژه در دهه گذشته، توسعه‌دهندگانی که قبلا بیشتر برای بازی‌های تک‌نفره شناخته می‌شدند، به سمت بازی‌های سرویس‌محور گرایش پیدا کرده‌اند، از جمله استودیو BioWare و شرکت Bethesda.

زمانی که صحبت از استودیو بایوور می‌شود، ما حدود ده سال پس از عرضه بازی Dragon Age: Inquisition، امسال می‌توانیم دنباله آن را تجربه کنیم؛ زیرا این استودیو مدت زیادی را صرف تلاش برای ساخت بازی‌های چندنفره کرد. حتی بازی Dragon Age 4 نیز در ابتدا قرار بود یک بازی چندنفره سرویس‌محور باشد که در نهایت کنار گذاشته شد و جای خود را به بازی Dragon Age: The Veilguard داد.

با وجود محبوبیت بیشتر بازی‌های تک‌نفره، MIDiA خاطرنشان می‌کند که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌های سرویس‌محور همچنان منبع اصلی درآمد در صنعت بازی هستند. اگرچه این موضوع آن‌ها را بدون ریسک نمی‌کند، اما تضمین می‌کند که یک بازی پس از فروش با قیمت اولیه، راهی برای کسب درآمد مداوم دارد، چیزی که در بازی‌های تک‌نفره، به جز بازی‌هایی که بسته‌های الحاقی پولی دریافت می‌کنند، کمتر رایج است. بنابراین، انتظار نداشته باشید که استودیوها ناگهان به‌طور کامل به سمت بازی‌های تک‌نفره بروند، حتی اگر بازی‌های بسیار موفقی مانند Baldur’s Gate 3 را شاهد باشیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات