نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶

بازی که ایلان ماسک در دوران نوجوانی ساخته بود را بازی کنید

ایلان ماسک یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد حوزه فناوری است؛ کسی که توانست در ۳۰ سالگی،‌شرکت فضایی SpaceX را تاسیس کند. حالا به لطف اینترنت می‌توانید به انجام بازی بپردازید که او در سن ۱۲ سالکی اقدام به ساخت آن کرده بود.!

ایلان ماسک را ممکن است با اتومبیل‌های الکترونیکی تسلا یا برنامه‌های فضایی شرکت SpaceX بشناسید. او یکی از موفق‌ترین افراد جوان حوزه فناوری و تکنولوژی است که توانست در سن ۴۱ سالگی و ۱۱ سال پس از تاسیس این شرکت فضایی، اولین محموله فرستاده شده توسط یک شرکت خصوصی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند. اما اعداد و ارقام عجیب راجع به ایلان ماسک به همین جا ختم نمی‌شود.

او نوجوانی خود را در آفریقای جنوبی می‌گذراند و وقتی تنها ۱۲ سال سن داشت، توانست یک بازی با پیش‌زمینه‌ای فضایی با نام Blastar را برای کامپیوترهای شخصی توسعه دهد، بازی که حالا به لطف قدرت اینترنت می‌توانید آن را بازی کنید.

ماسک کدهای این بازی را با قیمت ۵۰۰ دلار به مجله PC Magazine و Office Technology فروخت. بعدها در زندکی‌نامه‌های که درباره ایلان ماسک به قلم اَشلی وَنس با عنوان تِسلا، اِسپِیس‌ایکس و جستجو برای آینده‌ شگفت‌انگیز نوشته شده بود، عنوان شد یک مهندس نرم‌افزار شرکت گوگل، کدهای این بازی را دریافت کرده و آن رابرای کار در قالب HTML 5 بازنویسی کرده است.

ماموریت شما در این بازی در کالبد یک فضانورد تنها، از بین بردن موجودات فضایی است که در حال حمل بمب‌های هیدروژنی هستند. Blaster بیشتر شبیه ترکیبی از بازی‌های آرکید محبوب آن زمان یعنی Space Invaders و Asteroid است. هیچ‌وقت بیشتر از دو سفینه در صفحه نمایش حضور ندارند،‌ افکت‌های صوتی بسیار کمی در بازی وجود دارد و مانند بسیاری از بازی‌های آن زمان، هیچ پایانی برای آن تصور نشده است. شاید این بازی بی ارزش به نظر برسد اما وقتی به یاد بیاورید که توسط یک پسربچه ۱۲ ساله، آن هم در سال ۱۹۸۴ ساخته شده، ارزش آن زیاد می‌شود.

نظر شما راجع به این بازی چیست؟ آیا تصور می‌کردید که ایلان ماسک روزی به ساخت بازی مشغول بوده است؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده