نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

داستان بازی Final Fantasy XV نسبت به Final Fantasy Versus تغییر یافته است

هاجیمه تاباتا، کارگردان جدید بازی Final Fantasy XV (در زمان معرفی بازی در سال ۲۰۰۷ اعلام شد تاتسویا نامورا کارگردانی بازی را برعهده دارد) در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده داستان Final Fantasy XV نسبت به Final Fantasy Versus XIII (این بازی ابتدا با این نام معرفی شد) تغییر پیدا کرده است. با زومجی و اطلاعات جدیدی از بازی Final Fantasy XV همراه باشید.

تاباتا برای Final Fantasy XV داستانی را درنظر داشته که کامل، منسجم و در عین‌حال در یک بازی جا بگیرد. سازندگان همچنین سعی کردند تمام عناصری که به‌صورت عمومی از آن‌ها رونمایی شده بود را در Final Fantasy XV نگه دارند.

اگرچه سازندگان دوست داشتند به سناریو اصلی بازی که توسط کازوشیگه نوجیما نوشته شده بود پایدار باشند، اما تغییراتی در داستان Final Fantasy XV نسبت به Final Fantasy Versus ایجاد شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • سازندگان قراردادن شخصیت اِستِلا در بازی را کار مشکلی می‌دانستند، برای همین مجبور به حذف آن در Final Fantasy XV شدند. درعوض قهرمان جدید مونثی با نام لونا در بازی خلق شد که در روزهای آتی اطلاعات بیشتری را راجع به آن خواهیم شنید.
  • اگر به خاطر داشته باشید، طی سال‌های اخیر سکانسی از بازی Final Fantasy Versus XIII به نمایش گذاشته شد که قلعه‌‌ای توسط نیروهای دشمن موردحمله قرار گرفته بود. این صحنه در شهر اینسومنیا اتفاق افتاده بوده و قبل از شروع این حملات در Final Fantasy XV، نوکتیس و دوستانش این شهرا را ترک کرده‌اند. بنابراین این صحنه از بازی Final Fantasy XV حذف شده است.
  • البته هنوز با قهرمان بازی به شهر اینسومنیا سفر خواهیم کرد، اما بازه زمانی با آن صحنه حمله ارتباطی ندارد. تاباتا به طرفداران قول داده سکانس جدیدی که برای این منطقه تولید شده بازهم توجه مخاطبان را به شکل عجیبی جلب خواهد کرد.

Final Fantasy XV

  • زن مو مشکی و اژدهای مونثی که در Final Fantasy Versus XIII مشاهده کردیم، همچنان در Final Fantasy XV حضور و نقش مهمی را هم در داستان ایفا خواهند کرد.
  • تاباته متوجه است که کاربران منتظر تجربه Final Fantasy Versus XIII بوده‌اند، اما او می‌داند که Final Fantasy XV به بازی متفاوتی نسبت به گذشته تبدیل شده و دوست دارد در نمایشگاه گیمزکام از این تفاوت‌ها صحبت کند.
  • با این حال کارگردان بازی به طرفداران قول داد تیم آن‌ها در ارائه یک بازی فراموش‌نشدنی، کوتاهی نخواهد کرد.

در ادامه با یکدیگر به مطالعه اطلاعات دیگر بازی Final Fantasy XV که اخیرا منتشر شده می‌پردازیم:

  • در نسخه نهایی می‌توانید به‌صورت گسترده به خرید و فروش آیتم بپردازید.
  • در نسخه نهایی می‌توانید به جمع‌آوری آیتم‌ها مختلف بپردازید و در راه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان مثال با جمع‌آوری آیتم‌های لازم، می‌توانید ماشین نوکتیس را شخصی‌سازی کنید. سازندگان با تولید یک سیستم مناسب، قصد دارند بازیکنان را مجاب به استفاده درست از این آیتم‌ها کنند.
  • تیم تولید بازی درحال ساخت صداهای متنوع برای محیط‌هاست که به‌صورت داینامیک به حرکات هوش‌مصنوعی پاسخ می‌دهند. صدای اطراف شما در بازی براساس محیطی که در آن قرار دارید تغییر پیدا خواهد کرد. تاباته دوست دارد هر منطقه دارای صداهای اختصاصی خود باشد.
  • در نسخه دمو بازی تنها درحین مبارزات و اتفاقات بزرگ موسیقی پخش می‌شود، اما در نسخه نهایی تنوع زیادی در این زمینه وجود خواهد داشت. به‌عنوان مثال مانند بازی‌های جهان‌آزاد، در زمان کاوش در بازی موسیقی پخش می‌شود.

Final Fantasy XV

  • امکان اضافه‌کردن مبارزات زیردریایی و کاوش در آب‌ها به بازی وجود دارد، اما این اتفاق در زمان عرضه رخ نخواهد داد. انجام این کار به‌دلیل تولید صداهای جدید و مختلف، انیمیشن، سیستم فیزیک و بیشتر زمان می‌برد. شاید پس از عرضه بازی، از طریق بسته الحاقی شاهد اضافه‌شدن این خصوصیت به Final Fantasy XV باشیم.
  • سازندگان با طراحی سیستمی سعی دارند زمانی که توانایی (stamina) بازیکن به اتمام رسید، او را باخبر سازند.
  • طراحی شخصیت سیدنی توسط رابرت فِراری، طراح شخصیت ایتالیایی صورت گرفته است. بسیاری از طراحی‌های او از Final Fantasy Versus XIII به Final Fantasy XV انتقال یافته است.
  • موتور لومینوس با موتور اِبونی که قبل از Final Fantasy XV برای طراحی محیط‌ها استفاده می‌شد تلفیق شده است.
  • هوش‌مصنوعی دشمنان به لطف قدرت کنسول‌های نسل هشتم نسبت به قبل افزایش یافته است، بنابراین طراحی درست دشمنان برای تولید مبارزات لذت‌بخش کار مهمی است.
  • برای تولید Final Fantasy XV، اسکوئر انیکس از سراسر ‌تیم‌های تولید خود طراحان حرفه‌ای را جمع‌آوری کرده است. کارگردان بازی احساس می‌کند تیمی که دراختیار دارد، همه از ستارگان صنعت بازی‌های رایانه‌ای هستند.

با این تفاسیر، اگر با شخصیت اِستلا آشنایی داشتید، دیگر او را در بازی Final Fantasy XV مشاهده نخواهید کرد.

بازی Final Fantasy XV در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. نسخه دمو این بازی هم‌اکنون برای کسانی که بازی Final Fantasy Type-0 HD را خریداری کردند به‌صورت رایگان در دسترس است.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده