رئیس رمدی این استودیو را بعد ۱۵ سال ترک کرد
مایلیرن امروز بیانهای دوستان در وبسایت رمدی منتشر کرد و توضیح داد که:
برای من وقتش رسیده است که وارد مرحلهی جدید از زندگی خود شوم. ماجراجویی جدیدی در راه است.
او همچنین در مصاحبهای دیگر اضافه کرد:
بازیهای با کیفیت ساخت AAA همیشه پروژههای جذاب و سرگرم کنندهای برای من بودند اما من از خودم میپرسم «آخرین باری که یک چیزی را برای اولین بار انجام دادی چه زمانی بود؟». فکر کنم این جملهی جالب را اولین بار بر روی یک پوستر در فرودگاه هیثرو (انگلستان) خواندم و از آن زمان تا به حال همیشه فکرم را مشغول کرده است. من عاشق هلسینکی (پایتخت فنلاند) هستم و این شهر همیشه خانهی من بوده اما احساس کردم که تغییری در محل زندگی میتواند برایم جالب باشد. من از همان زمان کودکی در کشورها و شهرهای مختلفی زندگی کردم و فکر کنم که اینجا تنها شهری بود که بیشتر از همه در آن اقامت داشتم. کشور قبرس، مقر اصلی استودیوی وارگیمینگ به نظر مکان زیبا و جذابی میآید.
او سپس اطمینان خاطر داد که مراحل ساخت بازی Quantum Break با جدایی او دچار هیچ مشکلی نخواهد شد و اینکه تاخیر بازی تا سال ۲۰۱۶ به دلایل اقتصادی و بازاریابی صورت گرفته است نه به دلیل مشکلات جدی در طی مراحل ساخت.
هر پروژهای مدت زمان معینی دارد و این پروژه مراحل سخت و دشوار خود را پشت سر گذاشته است. بازی بدون هیچ مشکل خاصی راحت اجرا میشود و قطعا در زمان معین شده بدون تاخیر عرضه خواهد شد. جهت شفاف سازی هم بگویم که ما در استودیوی افراد بسیار باتجربهای را مسئول رهبری مراحل ساخت کردهایم، اکثر کارها و تصمیمات دشوار به عهدهی آنها است. من دوست داشتم که پس از پایان ساخت از من هم تشکر میشد اما به عنوان یک مدیر ارشد اجرایی همیشه باید حواستان باشد که تا چه حد در مراحل ساخت یک پروژه دخالت میکنید. تیم سازنده نیاز به فضای آزاد برای راحتی دارد تا متخصصین بتوانند به درستی کارشان را انجام دهند. ما تاریخ عرضهی بازی را تا سال ۲۰۱۶ عقب انداختیم چرا که هم ترافیک بازیها در تعطیلات کریسمس به شدت زیاد بود و هم اینکه مایکروسافت به اندازهی کافی بازی خوب برای امسال آماده کرده بود. به شخصه فکر میکنم که در سال ۲۰۱۶ برای IPهای جدید مثل Quantum Break موقعیتهای بیشتری باشد تا تعطیلات کریسمس. البته این به آن معنا نیست که ما از وقت اضافهی بوجود آمده برای تفریح استفاده میکنیم، تیم سازنده تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات فنی بکار برده است.
مایلیرن همچنین اضافه کرد که مراحل ساخت بازی Quantum Break نسبت به بازی Alan Wake سه برابر بزرگتر و وسیعتر بوده است. طبق گفتههای او استودیوی رمدی در حال حاضر بیش از ۱۳۰ نفر عضو دارد.
حال با توجه به شرایط موجود قطعا پس از جدایی مایلیرن، مارکوس ماکی یکی از موسسین استودیوی رمدی به عنوان به عنوان رئیس و مدیر ارشد اجرایی ارتقای درجه خواهد یافت. از طرفی دیگر نیز هنوز نقش مایلیرن در استودیوی وارگیمینگ مشخص نشده است.
به طور کلی در طی سال اخیر چندین عضو باتجربهی رمدی از این استودیو جدا شدهاند. ماه گذشته «اوسکاری اُز هکینن» رئیس مراحل ساخت مجموعههای رمدیبه منظور فعالیت و ساخت بازیها و برنامههای موبایلی برای کمپانی فیوچرفلای از این استودیو جدا شد. چهار ماه پیش نیز تونی الیاس یکی از کارگردانان اصلی بخش داستانی بازیهای رمدی نیز این استودیو را به مقصد استودیوی مونولیث، سازندهی بازی Shadow of Mordor، ترک کرد.
کمپانی مایکروسافت نیز در این میان بیانیهای مخصوص به خود را مربوط به جدایی مایلیرن منتشر کرده و اصرار دارد که تمامی مراحل ساخت بازی Quantum Break بدون هیچ مشکل خاصی دنبال میشود.
ما بهترین موفقیتها را برای خواستاریم و از او بخاطر همکاری و حضور فوق العادهاش در استودیوی سپاس گذاریم. مراحل ساخت بازی Quantum Break مانند گذشته کاملا به صورت عادی ادامه دارد و ما بسیار مشتاقیم تا در آیندهای نزدیک اطلاعات بیشتری را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.
در حال حاضر تمامی چشمها به سوی E3 دوخته شده است چرا که به احتمال زیاد نمایشهای جدیدی از بازی خواهیم دید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Eurogamer