نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

شرکت‌های بازی سازی با پیوستن به سازمان نظام رایانه‌ای بیمه شوند

به نظر می‌رسد مشکل بیمه بازی‌سازان حل شده و مدیران شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند با عضویت در سازمان نظام صنفی بازی‌های رایانه‌ای بیمه شوند. همچنین، مهدی اصل، مدیر شرکت نرم‌افزاری سورنا پردازش گفت که پیوستن ایران به انجمن بین‌المللی بازی‌سازان می‌توانید بسیار مثبت و خوشایند باشد.

مدیر شرکت نرم‌افزاری «سورنا پردازش آریا» از حل مشکل بیمه بازی‌سازان خبر داد و گفت:

مدیران شرکت‌های بازی‌سازی با عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌توانند بیمه شوند؛ این سازمان با شرکت‌ها طرف است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن مهدی اصل از حل مشکل بیمه بازی‌سازان رایانه‌ای خبر داد و گفت:

بازی‌سازهایی که به نام خود شرکت ثبت کرده‌اند می‌توانند عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شوند. این سازمان با شرکت‌ها و به اصطلاح شخصیت‌های حقوقی روبه‌روست و مدیران شرکت را به عنوان اشخاص حقوقی و نه حقیقی بیمه می‌کند.

او در پاسخ به این‌که بازی‌سازها به طور انفرادی می‌توانند به سازمان نظام رایانه‌ای مراجعه و برای بیمه خود اقدام کنند گفت:

این سازمان با شرکت‌ها، روبه‌روست و مدیران شرکت باید افراد تحت پوشش خود را بیمه کنند.

پیش از این قرار بود یک انجمن صنفی برای پیگیری حق و حقوق و مطالبات بازی‌سازان تشکیل شود و حسن مهدی اصل، از اعضای هیئت مدیره این انجمن بود. همکاران او بر این بودند که با تشکیل انجمن صنفی هم بهتر و آسان‌تر با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ارتباط برقرار کنند هم مشکلات و موانع موجود سر راهشان کمرنگ‌تر شود. چون تلاش‌های فردی به جایی نمی‌رسد اما امید می‌رود با تشکیل یک انجمن صنفی مشکلات حقوقی و حقیقی بازی‌سازان برطرف شود.

اما پس از مدت زمان کوتاهی، شرکت‌های بازی‌سازی به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیوستند. به گفته مهدی‌اصل، حتی اگر انجمن صنفی بازی‌سازان هم تشکیل شود، ۱۰ سال طول می‌کشد تا قدرتی برابر با توان این اتحادیه که ۳۰۰۰ عضو دارد پیدا کند ؛ به همین خاطر ما به اتحادیه نرم‌افزار پیوستیم تا از این طریق بتوانیم نامه‌ها و مطالبات قانونی خود را پیگیری کنیم.

مدیر شرکت نرم‌افزاری «سورنا پردازش آریا» در پاسخ به این‌ سوال که پیوستن بازی‌سازان به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، استقلال بازی‌سازهای رایانه‌ای را زیرسوال نمی‌برد گفت:

اتحادیه با مستقل رفتار کردن ما موافقت کرده؛ ما فقط از قدرت اتحادیه استفاده می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانیم مسایل مربوط به بیمه و مالیات و کپی‌رایت و... را پیگیری کنیم.

مهدی‌اصل در ادامه بیان کرد:

برای مثال، یک نماینده، به طور دائم از طرف اتحادیه نرم‌افزار در دارایی حضور دارد و یکی از مشکلات همیشگی بازی‌سازها این بوده که ماموران دارایی متوجه این نکته نبوده‌اند که کار آن‌ها یک کار فرهنگی است و کسانی که کار فرهنگی می‌کنند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند. حالا از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌توان این موارد را پیگیری کرد.

این بازی‌ساز هدف نهایی همکاران خود را تولید بهتر دانست و افزود:

ما دنبال هیچ امتیاز خاصی نیستیم؛ تنها هدف ما تولید بهتر و کیفی‌تر است. شاید ۱۰ شرکت فعال در زمینه بازی‌سازی وجود داشته باشد اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ۳۰۰۰ عضو دارد که هر کدام با کپی‌رایت مشکل دارند و مسیری را طی کرده‌اند ما چرا راهی که هموار شده را طی نکنیم؟ رییس این سازمان را رییس جمهور انتخاب می‌کند و عضویت در آن شرایط سخت و ویژه‌ای ندارد کافی است شرکت‌های بازی‌سازی، آخرین مدرک مالیاتی خود را ارائه کنند و حق عضویت سالانه‌شان را بپردازند.

مهدی اصل در پاسخ به این‌که پیوستن ایران به انجمن بین‌المللی بازی‌سازان تا چه اندازه بر پیشبرد اهداف این گروه تاثیر می‌گذارد گفت:

این اتفاق، بسیار مثبت و خوشایند است. اما اگر بازی‌سازها مستقل رفتار می‌کردند و ماجرا از طریق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دنبال نمی‌شد، بهتر بود. چون بنیاد، بی‌گمان، اهداف خود را دنبال می‌کند. ولی حداقل امکانی که در اختیار بازی‌سازها قرار می‌گیرد حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی با تخفیف خوب است.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای - عکس تزیینی از وب‌سایت انجمن صنفی بازی‌سازان ایرانی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده