نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

بازی Little Devil Inside ترکیبی از Wind Waker و Bloodborne و غیره

بازی Little Devil Inside یک اکشن ماجراجویی جذاب و جالب است که در بخش جلوه‌های بصری و طراحی شخصیت‌های کارتونی از The Legend of Zelda: The Wind Waker الگو گرفته و حال و هوای استیم‌پانکی‌اش یادآور بازی Bloodborne است.

افکت‌ آب در مقایسه با سایر جنبه‌های طراحی گرافیکی بازی بسیار واقع‌گرایانه است. افکت‌ آب در مقایسه با سایر جنبه‌های طراحی گرافیکی بازی بسیار واقع‌گرایانه است.

این بازی که به تازگی بودجه‌ی ساختش در کیک‌استارتر از ۳۰۰ هزار دلار گذشته است، یک ماجراجویی با المان‌های نقش‌آفرینی است که بر روی جستجو و اکتشاف تمرکز دارد و ویژگی‌های عناوین سبک وحشت و بقا نیز در آن مشاهده می‌شود. در Little Devil Inside شما در نقش دستیار یک پروفسور ظاهر می‌شوید که روی فعالیت‌های غیرطبیعی تحقیق می‌کند.

استودیوی نئواستریم، سازنده‌ی Little Devil Inside درباره‌ی این بازی می‌گوید:

مثل زندگی واقعی که یک هفته کار سخت، با آخر هفته‌ای آرامش‌بخش و مفرح پاداش داده می‌شود، ما نیز می‌خواهیم دنیایی را بسازیم و ویژگی‌هایی را در آن فراهم کنیم که شما بتوانید پس از یک ماموریت سخت و پرماجرا، به شهر یا خانه‌ی خود برگردید و تجدید قوا کنید. برخلاف سایر بازی‌های سبک بقا، یک شهر یا دهکده وجود خواهد داشت که شما می‌توانید در آن به استراحت بپردازید و خود را برای ماموریت بعدی آماده کنید. خود شهر هم شامل مجموعه‌ای از وقایع و ویژگی‌های قابل تعامل خواهد بود.

در بخشی از تریلر زیر که صحنه‌های مختلف گیم‌پلی بازی را به نمایش می‌گذارد می‌بینیم که شخصیت اصلی بازی به کمک پروفسور و یک نفر دیگر، در موقعیتی شبیه Mad Max به نابود کردن دشمنان می‌پردازند.

در Little Devil Inside آماده شدن قبل از هر نبرد یکی از کلیدی‌ترین رمز‌های موفقیت است و از این نظر می‌توان بازی را با Monster Hunter مقایسه کرد. سازندگان بازی در این باره توضیح می‌دهند:

شما باید خودتان را برای رویارویی غیرمنتظره با هر آب‌وهوایی آماده کنید، اطلاعات لازم درباره‌ی منطقه داشته باشید، خود را با وسایل مختلف مجهز کنید، سوار یک وسیله شوید و به وقایع ناگهانی که در طول سفرتان اتفاق می‌افتند واکنش نشان دهید. آسانی یا سختی هر ماموریت به این موضوع بستگی دارد که چگونه خود را برای آن ماموریت آماده می‌کنید و چگونه نسبت به هر اتفاق عکس‌العمل نشان می‌دهید.

می‌توانید از شخصیت‌های کمکی برای پیروزی در نبردها استفاده کنید؛ چیزی مشابه به خدمت گرفتن پالیکوها در Monster Hunter. می‌توانید از شخصیت‌های کمکی برای پیروزی در نبردها استفاده کنید؛ چیزی مشابه به خدمت گرفتن پالیکوها در Monster Hunter.

برخلاف Monster Hunter، انتخاب ماموریت‌ها کاملا به عهده‌ی خودتان است و باید برای انجام آنها به مناطق مخلف سفر کنید. برای جابه‌جایی می‌توانید از کشتی، قطار یا اتومبیل استفاده کنید که هر یک خطرات خاص خودشان را به همراه دارند؛ مثلا اگر با کشتی در اقیانوس سفر می‌کنید ممکن است با یک هشت‌پای غول‌پیکر مواجه شوید؛ همچنین احتمال دارد راهزن‌ها جلوی قطار شما را بگیرند و برایتان دردسر ایجاد کنند. در طول ماجراجویی‌های خود در Little Devil Inside باید انتظار هر اتفاق غیرمنتظره‌ای را داشته باشید.

Little Devil Inside دارای بخش همکاری Co-Op نیز هست که در آن می‌توانید با همراهی یکی از دوستان خود (و یا یک غریبه) مراحل بازی را پشت سر بگذارید.

این بازی حدود دو سال است که در دست ساخت قرار دارد و تا زمان انتشار آن در پاییز ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، لینوکس، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان زمان زیادی باقی نمانده است؛ ضمن اینکه احتمال دارد بازی برای Wii U نیز منتشر شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی Little Devil Inside و یا شرکت در کمپین جمع‌آوری بودجه‌ی بازی، به صفحه‌ی کیک‌استارتر آن مراجعه کنید.

منبع: EuroGamer