استودیوها باید به بازیهای سرویسمحور اعتماد بیشتری داشته باشند
تقریبا هرکسی نظر متفاوتی در مورد بازیهای لایو سرویس دارد. بعضی ناشران معتقد هستند که این ژانر ناپایدار است و بعضی دیگر بودجههای عظیمی را در بازیهای سرویسمحور سرمایهگذاری میکنند. چندی پیش رهبر سابق Halo از این سبک دفاع کرد و اظهار داشت که چنین آثاری بهتر از بازیهای تکنفره هستند. در حال حاضر رئیس استودیوی وارفریم نیز نظر مشابهای را به اشتراک گذاشته است و میگوید که ناشران نباید خیلی زود از این ژانر ناامید شوند.
آثار سرویسمحور هنوز هم موفقترین بازیهای عصر مدرن هستند. بیش از ۷۳ درصد از کل زمان صرف شده برای بازیهای ویدیویی در سال گذشته به این ژانر اختصاص داشت. استیو سینکلر، مدیرعامل شرکت دیجیتال اکستریمز، طی مصاحبه اخیر خود با VGC در مورد این ژانر صحبت کرد و اظهار داشت که ناشران و توسعهدهندگان باید به بازیهای خود ایمان بیشتری داشته باشند.
او درباره اینکه ناشران بزرگ چگونه بازیهای خود را خیلی زود و پس از یک عرضه ضعیف کنار میگذارند صحبت کرد و گفت ناشران به اشتباه فکر میکنند بازیهایی که چندین سال زمان صرف توسعه آنها شده است در آینده عملکرد خوبی نخواهند داشت. استیو سینکلر توضیح داد که ناشران بهدلیل بالا بودن هزینه عملیاتی بازیهای لایو سرویس، از این ژانر وحشت دارند و خیلی زود از آن عقبنشینی میکنند. همین موضوع نیز باعث میشود که بسیاری از بازیها نتوانند از پتانسیل کامل خود استفاده کنند.
سخنان استیو سینکلر تاحدودی حقیقت دارد؛ زیرا آثار سرویسمحور بعد از گذشت چندین سال به ثبات میرسند. بهعنوان مثال بازی Battlefield 2042 عرضه ضعیفی را تجربه کرد و خیلیها آن را یک بازی شکستخورده میدانستند؛ اما اکنون تقریبا احیا شده است و عملکرد قابل قبولی دارد. با تمام این تفاسیر، بیشتر توسعهدهندگان هنوز به این ژانر علاقهمند هستند. اخیراً گزارش شده است که ۹۵ درصد از استودیوها با وجود ریسک بالا، بازیهای لایو سرویس خود را توسعه میدهند.
نظر شما کاربران زومجی در اینباره چیست؟ آیا با نظرات استیو سینکلر موافق هستید؟