// شنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳

فروش پلی استیشن 2 به بیش از ۱۶۰ میلیون واحد رسید

جیم رایان تایید کرده است کنسول پلی استیشن 2 فروشی ۱۶۰ میلیون واحدی در سراسر جهان داشته است.

اخیرا جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی تایید کرده است پلی استیشن 2 همچنان پرفروش‌ترین کنسول این پلتفرم است. او در جریان آخرین پادکست رسمی پلی استیشن اعلام کرد فروش پلی استیشن 2 بیش از ۱۶۰ میلیون واحد در سراسر جهان بوده است. وقتی از او درباره عملکرد پلی استیشن در اوایل قرن بیست‌ویکم پرسیده شد، رایان گفت: «دهه ۲۰۰۰؟ می‌توانم بگویم ۱۶۰ میلیون که آمار فروش PS2 است. آماری بسیار عالی است.»

رایان قرار است به‌زودی جایگاه خود در سونی را ترک کند. او در اولین روز ماه آوریل (۱۳ فروردین) از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل و رئیس بخش گیمینگ سونی کناره‌گیری خواهد کرد. این پادکست ادای احترامی به دوران رایان در پلی استیشن است. با اینکه بیش‌از یک دهه از توقف تولید پلی استیشن 2 می‌گذرد، اما PS2 همچنان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های گیمینگ است. در سال ۲۰۱۲ اعلام شده بود ۱۵۵ میلیون واحد از این کنسول فروخته شده است.

با اینکه PS2 بسیار موفق بود، اما پلی استیشن 5، کنسول کنونی سونی هم در مسیر موفقیت قرار دارد. در ماه ژانویه گزارش شده بود فروش PS5 در ژاپن در سال ۲۰۲۳ بیش‌از ۲.۶ میلیون عدد بوده است که بیشترین تعداد فروش یک کنسول پلی استیشن در یک سال از سال ۲۰۰۴ است. جالب اینجا است که رکورد قبلی در اختیار PS2 بود. تا پایان سال ۲۰۲۳، فروش جهانی پلی استیشن 5 در سراسر جهان ۵۴.۸ میلیون واحد است.

با اینکه پلی استیشن 2 پرفروش‌ترین کنسول تاریخ است، اما نینتندو سوییچ جایگاه این کنسول را تهدید می‌کند. نینتندو سوییچ در انتهای سال ۲۰۲۳ فروشی ۱۳۹.۶ میلیونی داشته است و باید ببینیم می‌تواند تاج‌وتخت PS2 را به زیر بکشد یا خیر.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده