نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۳

اطلاعات بیشتری از مشخصات پلی استیشن 5 پرو فاش شد | بهبود کارایی ری تریسینگ

امروز اطلاعات بیشتری از مشخصات پلی استیشن 5 پرو منتشر شد که افزایش عملکرد پردازنده و حافظه سیستم و همچنین جزئیات پردازنده گرافیکی را نشان می‌دهد.

براساس گزارش جدیدی از رسانه اینسایدر گیمینگ، پردازنده مرکزی پلی استیشن 5 پرو مشابه مدل پایه خواهد بود، اما با استفاده از حالت فرکانس بالای پردازنده، می‌تواند تا ۳/۸۵ گیگاهرتز سرعت داشته باشد که نسبت به پلی استیشن 5 استاندارد ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. حافظه سیستم نیز نسبت به مدل پایه ۲۸ درصد افزایش یافته است و از ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه به ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه رسیده است. همچنین با اجرای ACV کنسول با سرعت کلاک بالاتر، انتظار بهبود کیفیت صدا را می‌توان داشت.

جزئیات جدیدی در مورد پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو نیز امروز فاش شد. طبق گفته تام هندرسون، این پردازنده از ۳۰ واحدWGP استفاده می‌کند که شیدرهای پیمایشی BVH8 را به‌صورت اختصاصی اجرا می‌کنند. این در مقایسه با مدل پایه که از ۱۸ واحدWGP با شیدرهای پیمایشی BVH4 برخوردار است، پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

همچنین Kepler، افشاکننده اطلاعات شرکت AMD تایید می‌کند که کنسول از موتور ری تریسینگ نسل چهارم RDNA استفاده می‌کند. همچنین جزئیات جدیدی در مورد معماری این پردازنده فاش شده است که نشان‌دهنده‌ی دو برابر شدن توان Ray Tracing در هر چرخه است. این موضوع نشان می‌دهد که عملکرد ری تریسینگ در این کنسول به‌طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس درباره مشخصات کنسول پلی استیشن 5 پرو نوشته است: «مردم زیادی روی اعداد ترافلاپس گیر کرده‌اند، درحالی‌که باید به موارد دیگری مانند افزایش ۴۵ درصدی عملکرد رندر توجه کنند. علاوه‌براین، فکر می‌کنم ری تریسینگ قرار است مهم‌ترین ویژگی این کنسول باشد.»

Kepler هم در پاسخ به این کاربر نوشت: «بله، کاملا مشخص است که آن‌ها روی ری تریسینگ و هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند، اما شاید این موضوع برای کسانی که فقط نرخ فریم بالاتر می‌خواستند، کمی ناامیدکننده باشد.»

طبق شایعات، پلی استیشن 5 پرو قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه شود.


منبع WccfTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده