نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۸

بازی Prince of Persia: The Lost Crown در ابتدا قرار بود متفاوت‌تر باشد

شرکت یوبیسافت در ابتدا قصد داشت بازی Prince of Persia: The Lost Crown را به‌صورت سه‌بعدی توسعه دهد.

مانند بسیاری از مجموعه‌های محبوب و کلاسیک صنعت بازی، سری Prince of Persia هم در ابتدا با نسخه‌های دوبعدی کار خود را آغاز کرد و در ادامه شاهد توسعه بازی‌های سه‌بعدی آن بودیم. زمانی‌که یوبیسافت در سال گذشته تایید کرد یک بازی جدید از سری شاهزاده پارسی در حال توسعه است، بسیاری از طرفداران انتظار رونمایی از یک بازی سه‌بعدی با حال و هوای نسخه The Sands of Time را داشتند.

با‌این‌وجود یوبیسافت مون‌پلیه برخلاف انتظار طرفداران بازی Prince of Persia: The Lost Crown را معرفی کرد که در سبک اکشن و ماجراجویی دو‌بعدی توسعه می‌یابد. طبق جدیدترین مصاحبه کارگردان بازی، به‌نظر می‌رسد در ابتدا برنامه‌های دیگری برای نسخه آینده سری شاهزاده پارسی وجود داشته است. منیر رادی، کارگردان Prince of Persia: The Lost Crown در مصاحبه‌ای با مجله گیم‌‌اینفورمر تایید کرد که این بازی در ابتدا قرار نبود یک بازی دو‌بعدی باشد.

رادی گفت: «این بازی از ابتدا دو‌بعدی نبود. با‌این‌وجود من فرصتی پیدا کردم تا روی چند نمونه اولیه دو‌بعدی کار کنم. همچنین قبل از شروع توسعه این بازی، ما تاریخچه سری شاهزاده فارسی را مطالعه کردیم تا مطمئن شویم به درک درستی از میراث این مجموعه رسیده‌ایم.»

به‌نظر می‌رسد رادی و تیمش سعی کردند در مطالعه خود تمام مواردی را که طرفداران سری شاهزاده پارسی در طول عمر ۳۵ ساله آن دوست داشته‌اند جمع‌آوری کنند. به‌گفته رادی، این موارد شامل تمام ویژگی‌ها و مواردی است که طرفداران نسخه‌های دوبعدی و سه‌بعدی قدیمی عاشق آن‌ها بوده‌اند. کارگردان Prince of Persia: The Lost Crown در ادامه توضیح داد: «من می‌خواستم به احساس ترس و انزوایی که در زمان تجربه بازی‌های دوبعدی داشتم، پاسخ بدهم و درکنار آن بسیاری از ویژگی‌های مبتنی بر قدرت‌ شن‌های زمان را آزمایش کنم.»

قدرت جادویی شاهزاده پارسی در محاصره دشمنان بازی Prince of Persia: The Lost Crown

بااینکه توسعه Prince of Persia: The Lost Crown به‌عنوان یک بازی دوبعدی شروع نشده است اما تیم سازنده آن تبحر بالایی در ساخت آثاری موفق در این سبک دارند. این تیم شامل چند توسعه‌دهنده باسابقه است که روی Rayman Origins و Rayman Legends کار کرده‌اند. رادی خاطرنشان کرد که در بازی‌های پلتفرمر دوبعدی، گیم‌پلی پیوندهای زیادی با موسیقی دارد و ریتم این دو با یکدیگر هماهنگ می‌شود.

درحالی‌که دو مجموعه شاهزاده فارسی و ریمن شباهت زیادی با یکدیگر ندارند اما سابقه سازندگان در توسعه بازی‌های ریمن می‌تواند به موفقیت Prince of Persia: The Lost Crown کمک زیادی بکند. کارگردان بازی در مورد هماهنگی ریتم موسیقی با گیم‌پلی توضیح داد: «برای من و برای بسیاری از افراد تیم، اکشن روی صفحه هماهنگ با موسیقی است. وقتی روی یک بازی مانند ریمن کار کرده باشید، به خوبی می‌دانید که چگونه ریتم موسیقی را به گیم‌پلی انتقال دهید.»

بازی Prince of Persia: The Lost Crown در تاریخ ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) روی کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود. دموی رایگان این بازی یک هفته زودتر از زمان انتشار در دسترس عموم بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده