// جمعه, ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۴

پلی استیشن 5 اسلیم فروش مناسبی دارد، اما کافی نیست

طبق ادعای یک شرکت تحلیل‌گری، با وجود مناسب بودن فروش پلی استیشن 5 اسلیم، اما این میزان برای ارائه عملکردی بهتر از پلی استیشن 4 کافی نیست.

طبق گزارشی جدید، کنسول پلی استیشن 5 اسلیم در مقایسه با نسخه اصلی این کنسول فروش مناسبی دارد؛ اما این میزان برای ارائه عملکرد بهتر از پلی استیشن 4 کافی نیست. به‌گزارش رسانه گیم اینداستری ژاپن، شرکت اوراق بهادار Toyo Securities در روز ۲۷ دسامبر سمیناری درباره فروش PS5 برگزار کرد. به‌گفته این شرکت، سونی در سال ۲۰۲۴ فروش تقریبا ۱۸.۵ میلیون واحدی خواهد داشت و به هدف خود که فروش ۲۵ میلیون نسخه‌ای باشد دست پیدا نخواهد کرد.

با اینکه قبلا تصور می‌شد این کنسول به‌خاطر مشکلات کمبود تولید فروش مناسبی ندارد، ظاهرا واقعیت به شکل دیگری است و با وجود فروش خوب PS5 Slim، اما این میزان برای فروش بهتر نسبت‌به پلی استیشن 4 در بازه مشابه کافی نیست. اما همچنان کنسول موردنظر عملکرد خوبی دارد و احتمالا هیروکی توتوکوی، رئیس موقت شرکت سرگرمی تعاملی سونی در گزارش مالی بعدی شرکت به این قضیه اشاره خواهد کرد. بااین‌حال این مسئله هنوز معضل بزرگی نیست و شاید مشکل اصلی در نسل بعدی کنسول‌ها رخ دهد.

به‌گفته گیم اینداستری ژاپن، مکالمات با طرفین شخص‌ثالث نشان داد جبران هزینه‌های هنگفت توسعه با نرخ پایه صد میلیون کاربر دشوار است و حتی پورت کردن بازی‌ها روی ایکس باکس و پی‌سی هم کمک چندانی به این قضیه نمی‌کند. Toyo Securities به این معضل هم اشاره کرده است و می‌گوید این مسئله در نسل بعدی کنسول‌ها بیش‌ازپیش مشکل‌زا خواهد بود. آن‌ها می‌گویند بهتر است سونی دنبال بهبود عملکرد نباشد که باعث هزینه بیشتر توسعه می‌شود و در عوض سیستم کوچک‌تری با بازار هدف بزرگ‌تری عرضه کند.

با درنظرگرفتن لیک‌های استودیو اینسامنیاک، هزینه توسعه بازی‌های AAA از کنترل خارج شده است. با تغییر مدیریت سونی، باید ببینیم آیا این شرکت رویه خود را تغییر خواهد داد یا خیر و تاثیرش بر صنعت بازی به چه شکل خواهد بود. فعلا با وجود آثاری مثل Final Fantasy VII Rebirth، ریمیک سایلنت هیل ۲ و Rise of the Ronin، می‌توان انتظار داشت فروش پلی استیشن 5 اسلیم بیشتر شود.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده