نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷

کارگردان Dragon’s Dogma 2 به‌خاطر انتظار طولانی طرفداران عذرخواهی کرد

هیده‌آکی ایتسونو، کارگردان Dragon’s Dogma 2 اخیرا از طرفداران این بازی به‌خاطر منتظر گذاشتن آن‌ها عذرخواهی و به‌خاطر حمایت‌هایشان تشکر کرده است.

بازی Dragon’s Dogma به کارگردانی هیده‌آکی ایتسونو، کارگردان بازی‌های Devil May Cry در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. بازی Dragon’s Dogma یک تجربه اکشن نقش‌آفرینی جذاب را به طرفداران ارائه می‌داد و شامل عناصری از مجموعه بازی‌های دیگر کپکام مثل Monster Hunter و Devil May Cry می‌شد.

با گذر زمان و انتشار این اثر برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، Dragon’s Dogma در دسترس بازیکن‌های بیشتری قرار گرفت و طرفداران خود را پیدا کرد. بسیاری از هواداران خواستار ساخته شدن دنباله‌ای برای این بازی بودند، تا اینکه در سال ۲۰۲۲، شرکت کپکام به شکل رسمی از بازی Dragon’s Dogma 2 رونمایی کرد. اکنون درحالی‌که کمتر از سه ماه تا انتشار بازی Dragon’s Dogma 2 فاصله داریم، هیده‌آکی ایتسونو، کارگردان آن در شماره ۳۵ام مجله Play مصاحبه‌ای داشته و راجع به آن صحبت کرده است.

این دنباله قرار است نسبت به نسخه اول ارتقای چشمگیری داشته باشد و حتی برخی از ایده‌هایی که به Dragon’s Dogma راه پیدا نکردند، در این اثر مورد استفاده قرار گرفتند. بازی Dragon’s Dogma 2 قرار است حدود ۱۲ سال پس از انتشار نسخه اول عرضه شود، بنابراین هیده‌آکی ایتسونو از فرصت استفاده کرد و در مصاحبه خود به خاطر این انتظار طولانی از طرفداران عذر خواهی کرد. او در این رابطه گفت:

«من واقعا قصد داشتم تا بعد از انتشار بازی اصلی، دنباله‌ای برای آن بسازم، بنابراین متاسفم که همه را انقدر منتظر گذاشتم. من از دیدن استقبال طرفداران از کیفیت بازی و حمایت‌هایشان در این چند سال بسیار سپاسگزارم. حمایت طرفداران از بازی، چه در داخل کپکام و چه در خارج، قطعا چیزی است که به تحقق یافتن این پروژه کمک کرد.»

شخصیت‌های بازی Dragon’s Dogma 2

مواردی که باعث شده است تا بازی Dragon’s Dogma مورد توجه طرفداران کپکام و عاشقان ژانر فانتزی قرار بگیرد، رویکرد منحصربه‌فرد آن به مفهوم آشنای شمشیرها و جادوگری است. در ظاهر این بازی یک اثر نقش‌آفرینی فانتزی نسبتا استاندارد به‌نظر می‌رسد، اما بااین‌حال Dragon’s Dogma مفاهیم عجیب و غریب بسیاری دارد که باعث به وجود آمدن تجربه‌ای جذاب و پر از اکشن می‌شود.

علاوه‌براین مکانیک‌های مبارزه عمیق بازی و سیستم خلق شخصیت نسبتا قوی آن از دیگر عوامل جذابیت Dragon’s Dogma هستند. در مجموع سازندگان این اثر توانسته بودند تا یک برداشت هیجان‌انگیز و واقعا هوشمندانه را از سبک اکشن نقش‌آفرینی جهان‌باز خلق کنند و به‌نظر می‌رسد که دنباله آن می‌تواند با تمرکز عمیق‌تر روی داستان‌سرایی، گسترش بازی و بهبود عناصر مختلف نسخه اول تجربه‌ای حتی بهتر از بازی اول را به طرفداران ارائه دهد.

هیده‌آکی ایتسونو می‌گوید که دنیای بازی Dragon’s Dogma 2 تقریبا دو برابر نسخه اول وسعت دارد و آن‌ها زمان و انرژی زیادی روی طراحی آن گذاشته‌اند. کارگردان بازی Dragon’s Dogma 2 می‌گوید:

«ما جلسه‌های چند روزه‌ای برگزار کردیم که در آن تیم ایده‌هایی برای مواردی که ممکن بود در بازی رخ دهند، ارائه می‌دادند و همیشه خنده‌دارترین ایده‌هایی که به ذهن افراد می‌رسید، ایده‌هایی که بودند که ما را تا دیروقت بیدار نگه می‌داشتند. زمانی‌که ما واقعا به اجرای آن ایده‌ها رفتیم، پرسیدن این سؤال را کنار گذاشتیم که آیا واقعا می‌توانیم چنین چیزی به این اندازه احمقانه را در بازی قرار دهیم یا نه و سپس تا جای ممکن، از آن ایده‌ها در بازی استفاده کردیم.»

بازی Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده