نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

منتظر دنباله یا نسخه فرعی فاینال فانتزی ۱۶ نباشید

تهیه‌کننده فاینال فانتزی ۱۶ انتظار ندارد که یک دنباله یا اسپین-آف برای این بازی اکشن نقش‌آفرینی ساخته شود.

شرکت اسکوئر انیکس در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ دو بسته الحاقی پولی را برای بازی فاینال فانتزی ۱۶ معرفی کرد. اولین دی‌ال‌سی که تحت عنوان Echoes of the Fallen شناخته می‌شود، از همان روز در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت. دی‌ال‌سی بعدی The Rising Tide نام دارد که برای انتشار در بهار ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. اکنون طرفدارهای این بازی تمایل دارند که در مورد احتمال ساخت دنباله یا اسپین-آف از این بازی اطلاعاتی به‌دست آورند.

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده فاینال فانتزی ۱۶ ساخت دنباله یا نسخه فرعی بازی را بعید می‌داند. ظاهرا دلیل این موضوع مربوط‌به تغییرات تیم توسعه بازی باشد؛ طوری‌که اکنون اعضای تیم اصلی روی پروژه‌های دیگر مشغول به کار هستند و تنها تیم سازنده بسته‌های الحاقی باقی مانده است. او در مصاحبه با فامیتسو توضیح داد: «تیم توسعه اصلی پراکنده شده است و تنها سازنده‌های بسته الحاقی باقی مانده‌اند؛ بنابراین انتظار نداریم دنباله یا اسپین-آف بازی ساخته شود.»

با اینکه تیم سازنده فاینال فانتزی ۱۶ در مسیر توسعه بازی تجربه‌های زیادی کسب کرد، اما اعضای آن تمایل دارند نسخه جدید سری را بسازند یا یک چالش تازه را برای خود انتخاب کنند. بااین‌حال نائوکی یوشیدا احتمال توسعه نسخه فرعی یا دنباله فاینال فانتزی ۱۶ را به‌طور کامل رد نکرد و گفت: «اگر از من بپرسید که در آینده برنامه‌ای مربوط‌به FF16 وجود دارد، من در مورد آن چیزی نمی‌دانم و به‌همین‌خاطر ترجیح می‌دهم با قاطعیت در مورد آن صحبت نکنم.»

تهیه‌کننده فاینال فانتزی ۱۶ احتمال عرضه دنباله یا نسخه فرعی بازی را رد نمی‌کند

توجه داشته باشید که شرکت اسکوئر انیکس در ابتدا اعلام کرد برنامه‌ای برای توسعه بسته الحاقی برای بازی Final Fantasy 16 ندارد، اما این سیاست با گذشت زمان تغییر کرد. حال طرفدارهای این بازی اکشن نقش‌آفرینی باید منتظر اخبار آتی در مورد دنباله یا اسپین-آف احتمالی فاینال فانتزی ۱۶ بمانند.

فاینال فانتزی ۱۶ هم‌اکنون روی پلی استیشن 5 قابل تجربه است و در تاریخ ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) از انحصار پلی استیشن خارج می‌شود. نسخه کامپیوتر این بازی در دست توسعه است، اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده