نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۰

اجرای الن ویک ۲ با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در حالت پرفرمنس

تمرکز توسعه‌دهندگان بازی Alan Wake 2 روی اجرای بازی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بوده است اما حالت پرفرمنس بازی در اکثر مواقع خروجی ۶۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

مدیر روابط عمومی استودیوی Remedy Entertainment اخیراً تأیید کرده که بازی Alan Wake 2 در زمان عرضه روی کنسول‌های بازی (به جز ایکس باکس سری اس) از حالت پرفرمنس پشتیبانی می‌کند. این قابلیت امکان اجرای بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را میسر می‌سازد. البته طبیعی است که فعالسازی این حالت منجر به کاسته شدن مقداری از جلوه‌های گرافیکی بازی برای دستیابی به نرخ فریم بالاتر می‌شود. حالا پوها جزئیات بیشتری از آنچه که باید از این حالت انتظار داشته باشیم را با IGN در میان گذاشته است.

باوجود عدم برخورداری کنسول ایکس باکس سری اس از حالت پرفرمنس بازی Alan Wake 2، طی فرایند بهینه‌سازی بازی روی کنسول ضعیف‌تر مایکروسافت بوده که توسعه‌دهندگان رمدی قادر به طراحی یک حالت پرفرمنس کارآمد برای این بازی شدند. پوها در خلال صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید که این حالت در اکثر مواقع نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را به کاربر ارائه می‌کند.

«ما بخش اصلی کار روی نسخه سری اس بازی را از ماه می شروع کردیم. جایی‌که با کاهش میزان حافظه مصرفی و بهینه‌سازی‌های دیگری که واقعاً هم سخت و طاقت فرسا بود، بالاخره به جاهای خوبی رسیدیم که درواقع کمک زیادی به تعبیه یک حالت پرفرمنس خوب در بازی کرد. در این حالت اکثرا می‌توان بازی را ۶۰ فریم اجرا کنیم، به‌خصوص در Dark Place که کار به مراتب ساده‌تر است.»

جست‌وجو در میان ناشناخته‌ها در بازی Alan Wake 2

پوها در ادامه اضافه کرد که باوجود مزایای حالت پرفرمنس توسعه‌دهندگان رمدی بیشتر تمرکز خود را روی اطمینان از اجرای یکنواخت بازی در حالت پیش‌فرض گذاشتند. درواقع Alan Wake 2 با اطمینان خاطر روی نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود و در این حالت بیشترین کیفیت تصویر و جلوه‌های گرافیکی را به‌همراه دارد.

«درنهایت موفق شدیم که این کار را به نتیجه خوبی برسانیم. هدف اصلی ما روی اجرای بی‌نقص بازی روی نرخ فریم ۳۰ بود و این همان چیزی است که توسط تیم تضمین کیفیت و تمام کسانی که به تست و بررسی بازی پرداختند مورد بررسی قرار گرفته است. یعنی اینکه بازی در حالت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه نباید هیچ مشکلی داشته باشد.»

«البته شخصاً از طرفداران پروپاقرص حالت Performance Mode در بازی‌ها هستم اما خودم Alan Wake 2 را روی نرخ فریم ۳۰ تجربه کردم. چون که در این حالت به‌نظرم بازی روان‌تر اجرا می‌شود و البته که جلوه‌های گرافیکی بازی هم جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌هر حال خوشحالم که امکان برخورداری از Performance Mode هم در بازی وجود دارد.»

توماس پوها که اخیرا صحبت‌های زیادی درباره این موضوع و قدرت پردازش کنسول سری اس داشته، با انتقاد از کنسول اقتصادی مایکروسافت گفته بود که «ما هم به پلی استیشن و هم ایکس باکس علاقه داریم. عملکرد پردازنده مرکزی کنسول ایکس باکس سری اس تقریبا مشابه سری ایکس است و تفاوت چندانی دیده نمی‌شود؛ اما پردازنده گرافیکی این کنسول درکنار حافظه محدود آن یک محدودیت دشوار است.»

Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای پلتفرم پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده