نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲

اضافه شدن قابلیت استریم بازی‌ها در دیسکورد با آپدیت جدید ایکس باکس

مایکروسافت در جدیدترین آپدیت سیستمی خود برای ماه سپتامبر که از این هفته در دسترس قرار می‌گیرد، قابلیت استریم بازی‌ها و چت صوتی در دیسکورد را به کنسول‌های ایکس باکس اضافه می‌کند.

در میان جزئیاتی که مایکروسافت درباره جدیدترین به‌روزرسانی سیستمی کنسول‌های ایکس باکس تشریح کرده، شاید مهم‌ترین قابلیت‌ جدید آن برای کاربران را بتوان استریم گیم‌پلی بازی‌ها برای دوستان خود در دیسکورد دانست. همچنین یک قابلیت جدید گزارش‌دهی به‌صورت وویس چت درون بازی هم برای برخی کشورهای انگلیسی زبان شامل آمریکا، انگلستان، کانادا، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند فعال شده است.

این قابلیت که اولین‌بار در ماه ژوئیه برای اعضای Xbox Insiders عرضه شده بود، به بازیکنان امکان ضبط کلیپ‌های ۶۰ ثانیه ای و ریپورت کردن فعالیت‌های نامناسب کاربران را می‌دهد؛ در هر بازی مولتی‌پلیری که از وویس چت داخلی در ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس برخوردار است.

این آپدیت همچنین شامل یک آپشن جدید در زمنیه نرخ رفرش ریت متغیر تصاویر برای کنسول‌های سری ایکس و سری اس است. همچنین یک مکان جدید برای مشاهده و دریافت جوایز و نوتیفیکشن‌های فهرست ویش فهرست به کنسول‌های جدید ایکس باکس اضافه شده است.

صفحه جدید جوایز در آپدیت ایکس باکس

مایکروسافت ازطریق یک پست جدید Xbox Wire توضیح داده که اپلیکیشن ایکس باکس در ویندوز هم به‌روزرسانی شده و علاوه‌بر ویژگی‌های جدید، عملکرد سریع و برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازی‌های پیش روی خود در آن در نظر گرفته است.

مایکروسافت به‌تازگی فهرست بازی‌های جدیدی که در راه سرویس اشتراکی Game Pass هستند را تأیید کرده که از میان آن‌ها باید به Amazing Cultivation Simulator و Aragami 2 و موارد دیگر اشاره کرد.

فیل اسپنسر ماه گذشته تأکید کرد که مایکروسافت روی تعهد خود در عرضه بازی‌های یکسان برای کنسول‌های سری ایکس و سری اس پایبند است و قرار نیست کنسول ارزان‌قیمت ایکس باکس در آینده به‌دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری خود از دریافت بازی‌ها محروم شود. همچنین اسپنسر اعلام کرد که مثل نسل‌های گذشته، قرار نیست با مرور زمان قیمت کنسول‌های نسل فعلی افت کند. همچنین معتقد است که کنسول‌های میان نسلی باعث سردرگمی کاربران و توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده