نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶

احتمال راه‌یابی کو-آپ اسپلیت-اسکرین به نسخه ایکس باکس سری اس Baldur's Gate 3 در آینده

مایکروسافت در تلاش برای افزودن کو-آپ اسپلیت-اسکرین به نسخه ایکس باکس سری اس بازی Baldur's Gate 3 با آپدیت پس از عرضه است.

شرکت Microsoft و استودیو Larian اخیرا تأیید کردند که بازی فانتزی نقش‌آفرینی Baldur's Gate 3 پیش از پایان سال ۲۰۲۳ در دسترس کاربران کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس نیز قرار می‌گیرد.

متأسفانه با فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر مطلع شدیم که نسخه ایکس باکس سری اس بازی Baldur's Gate 3 از قابلیت کو-آپ اسپلیت-اسکرین پشتیبانی نمی‌کند. احتمالا همین موضوع باعث شد تا نسخه ایکس باکس همزمان با انتشار نسخه کامپیوتر در ماه اوت سال جاری در دسترس بازیکن‌ها قرار نگیرد. استودیو لاریان در اوایل سال ۲۰۲۳ اغراق کرد که پیاده‌سازی قابلیت اسپلیت-اسکرین در نسخه Xbox Series S بالدرز گیت ۳ بسیار چالش‌برانگیز است.

بااین‌حال ظاهرا شرکت مایکروسافت و استودیو لاریان حاضر نیستند که از ارائه این ویژگی خاص به تمام کاربران ایکس باکس سری اس صرف‌نظر کنند. ردموندی‌ها با انتشار یک توئیت اعلام کردند که برای افزودن اسپلیت-اسکرین به نسخه ایکس باکس سری اس بازی Baldur's Gate 3 با به‌روزرسانی پس از عرضه به همکاری با استودیو لاریان ادامه می‌دهند.

در گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که همه ویژگی‌های یک بازی انتشاریافته برای ایکس باکس سری ایکس به استثنای وضوح و جنبه‌های گرافیکی باید در ایکس باکس سری اس نیز وجود داشته باشد. بازی Baldur's Gate 3 اولین محصولی است که به این سیاست پایبند نیست، اما ظاهرا مایکروسافت و لاریان در تلاش برای تغییر این وضع هستند.

در اوایل هفته جاری نسخه کامپیوتر Baldur's Gate 3 میزبان به‌روزرسانی بزرگی شد که بیش از ۱۰۰۰ مشکل بازی را رفع کرد. این بازی در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.


منبع Neowin
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده