// شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳

فروش سه برابری پلی استیشن 5 در آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به پارسال

آمار فروش کنسول پلی استیشن 5 شرکت سونی در مناطق مختلف همچنان صعودی است. این بار نوبت به آمار کشور آلمان رسیده است تا در آن شاهد فروش عالی PS5 باشیم.

فروش کنسول پلی استیشن 5 به‌لطف کاهش قیمت اخیر آن و افزایش موجودی انبارها همچنان روندی مثبت دارد. اکنون اعلام شده است فروش این کنسول در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آلمان نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته است. اکانت توییتر GfK دراین‌باره نوشت: «فروش کنسول‌های گیمینگ در نیمه اول امسال ۹۰ درصد رشد داشته است و پلی استیشن 5 به‌تنهایی سه برابر سال گذشته فروخت. محصولات گیمینگ گران‌قیمت هم در حال محبوب شدن هستند و فروش لپ‌تاپ‌های بالای ۳ هزار یورو ۲۵ درصد بیشتر شده است».

جدیدترین کنسول سونی نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شد، اما نزدیک دو سال به‌خاطر مشکلات ناشی‌از همه‌گیری کرونا با کمبود موجودی روبه‌رو بود. همچنین برخی افراد سودجو هم به موجودی محدود هجوم آوردند و سپس PS5 را با چند برابر قیمت در اینترنت به فروش رساندند.

خوشبختانه اکنون این کنسول در بیشتر نقاط به حد کافی موجود است و کاهش قیمت موقت آن هم باعث افزایش فروش در مناطق مهم مثل بریتانیا شد. فروش ماه ژوئیه نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشت و داده‌های GfK در ۱ اوت مشخص ساخت این کاهش قیمت باعث رشد ۷۵ درصدی فروش شده است. سونی هم اخیرا اعلام کرده بود که بیش از ۴۰ میلیون کنسول PS5 را به گیمرها سراسر جهان فروخته است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده