نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۱

اشاره مدیرعامل اسکوئر انیکس به فروش کمتر از انتظار Final Fantasy 16

مدیرعامل اسکوئر انیکس فروش بازی Final Fantasy 16 را کمتر از بالاترین حد انتظار خود می‌داند.

بازی Final Fantasy 16 پس از مدت‌ها انتظار در ماه گذشته عرضه شد و توانست به فروش زمان انتشار بیش از سه میلیون واحدی دست یابد. در آن زمان شرکت اسکوئر انیکس به عرضه قدرتمند این بازی واکنش نشان دارد و فروش اولیه آن را بسیار قدرتمند توصیف کرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد فروش فاینال فانتزی 16 با گذشت زمان شتاب خود را از دست داده و اکنون تا میزان قابل توجهی کم شده است.

طبق گزارشی که بلومبرگ به آن اشاره دارد، مدیرعامل اسکوئر انیکس در جلسه ارائه گزارش مالی اخیر شرکت گفت فروش بازی فاینال فانتزی 16 مطابق انتظار بالای این ناشر نیست. طبق گفته این مدیرعامل، کم بودن جامعه بازیکنان پلی استیشن 5 در رقم خوردن این فروش کمتر از انتظار موثر بوده است.

باتوجه‌به اینکه شرکت سونی توانسته است محدودیت‌های عرضه کنسول پلی استیشن 5 را کاهش دهد، مدیرعامل اسکوئر انیکس توضیح داد این شرکت برنامه دارد با انجام اقدامات جدید بازیکنان بیشتری را به سمت تجربه فاینال فانتزی 16 بکشاند. در گزارش مالی اسکوئر انیکس تایید شد که سود عملیاتی این شرکت ۷۹ درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد با اینکه فروش بازی‌هایی از جمله فاینال فانتزی 16 و ریمستر فاینال فانتزی پیکسل به افزایش سود این ناشر کمک کردند اما هزینه ناشی از توسعه بازی‌های AAA باعث کاهش سود عملیاتی شده است.

بازی فاینال فانتزی 16 هم‌اکنون روی کنسول پلی استیشن 5 در دسترس بازیکنان قرار دارد. اسکوئر انیکس نسخه کامپیوتر این بازی را توسعه می‌دهد اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد. علاوه‌براین تیم توسعه بازی اخیرا اعلام کرد در حال فکر کردن به گزینه‌های احتمالی برای عرضه بسته الحاقی است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده