// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲

تعداد بالای پیش‌خریدهای Baldur's Gate 3 روی پلی استیشن 5

موفقیت بازی Baldur's Gate 3 محدود به پی‌سی نیست و آمار پیش-خرید بازی روی پلی استیشن 5 گواه این موضوع است.

بازی Baldur's Gate 3 در اولین هفته عرضه خود همچنان پله‌های موفقیت را یکی یکی طی می‌کند و این موفقیت از نسخه پی‌سی به پلتفرم پلی استیشن 5 هم منتقل شده است. آنطور که کاربر BenjiSales در توییتر گزارش داده، این ویدئوگیم در چارت فروشگاه پلی استیشن جهشی بزرگ داشته و اکنون در آمریکا در رده دوم پیش-خریدها قرار دارد؛ پشت سر Madden NFL 24.

با مراجعه به وبسایت GameStatify مشخص می‌شود بلدرز گیت ۳ سومین بازی با بیشترین پیش-خرید در بریتانیا است و تنها قافیه را به دو بازی EA Sports FC 24 و Marvel's Spider-Man 2 واگذار کرده است.

در پلتفرم پی‌سی هم بازی محبوب‌تر از هر زمان دیگری است. زیرا رکورد بازیکنان همزمان روز عرضه با ۵۳۲,۸۷۶ نفر را به نام خود زد. تازه طبق آمار وبسایت SteamDB، بیشترین تعداد بازیکن همزمان این نقش‌آفرینی به رقم خیره‌کننده ۸۱۴,۶۶۶ نفر هم رسید.

سوئن وینکه، مدیرعامل استودیو لاریان قبلا به تیم آی‌تی اخطار داده بود در بیشترین حالت انتظار ۱۰۰ هزار بازیکن همزمان را داشته باشند. اما اکنون موفقیت بازی خیلی بالاتر از حد انتظارات او است.

موفقیت Baldur's Gate 3 روی PS5 می‌تواند چند دلیل داشته باشد. هیجان بازیکنان پی‌سی به‌خاطر عظمت داستان آن یا حل مسائل معمول سری Dungeons & Dragons و سابقه خود لاریان، احتمالا به دارندگان پلی استیشن هم منتقل شده است. عملکرد خوب بازی به‌عنوان اثری نقش‌آفرینی هم شکاف کنونی در نبود مس افکت ۴ و درگون ایج جدید را پر کرده است؛ مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه بازی‌های قدیمی بالدرز گیت توسط استودیو بایوور ساخته شده بودند.

بازی Baldur's Gate 3 در روز ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. همچنین نسخه ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس هم در حال ساخت است، اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده