// جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹

چرا کوجیما داستان دث استرندینگ ۲ را بعد از پاندمی بازنویسی کرد؟

کوجیما به‌تازگی گفت که مفهوم Strand در دث استرندینگ ۲ تغییر می‌کند. او همچنین توضیح داد که به چه دلیل بعد از همه‌گیری، داستان این بازی را بازنویسی کرد.

وقتی هیدئو کوجیما در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۲ گفت که پس از پاندمی کرونا به بازنویسی کامل داستان بازی Death Stranding 2 پرداخت، برخی از طرفدارها می‌خواستند بدانند که او دقیقا چرا این کار را انجام داده است. به‌تازگی در جریان مصاحبه با رسانه Natalie، بازی‌ساز ژاپنی بیشتر در رابطه با این مسئله صحبت کرد: «در حقیقت قبل از پاندمی، من داستان Death Stranding 2 را پرورش داده بودم».

مصاحبه‌گر در جواب به کوجیما گفت که فاصله‌ی زیادی بین زمان عرضه‌ی بازی دث استرندینگ و شروع درگیری مردم دنیا با کووید ۱۹ وجود نداشت. در نتیجه خیلی‌ها فکر نمی‌کردند قبل از همه‌گیری، خالق دث استرندینگ انقدر روی دنباله‌ی آن هم کار کرده باشد. وقتی فرد مصاحبه‌کننده در ادامه گفت که فکر می‌کرد داستان دث استرندینگ ۲ از پایه باتوجه‌به به پاندمی نوشته شده باشد، هیدئو کوجیما پاسخ داد:

«دقیقا این‌طور نیست. بااین‌حال از راه رسیدن پاندمی، ما را به سوی تغییر ساختار متن داستان سوق داد. در دث استرندینگ، ما حرکت به سوی برقراری اتصال را مورد ستایش قرار دادیم. اما هنگامی که پاندمی بر جهان غالب شد، اتصالات دیجیتالی در مواردی همچون دورکاری برجسته شدند. همین‌طور فهمیدم که ارتباطات دیجیتالی به‌تنهایی نمی‌توانند نیازهای انسان را برآورده کنند. ما ذاتا جستجوگر هستیم.

اکنون با انزوا و تفرقه مواجهیم. دنیا دارد تحولات مهمی را پشت سر می‌گذارد. ما نمی‌توانیم به دوران قبل از پاندمی برگردیم. پس چاره‌ای جز ارزیابی مفهوم اتصال/ارتباط نداشتیم.

در دث استرندینگ ۲ تفسیر ما از Strand تکامل می‌یابد. در انتهای تیزر تریلر ما پیامی را دیدید که می‌پرسید «آیا باید متصل می‌شدیم؟». این معمایی است که سعی داریم در دنباله‌ی دث استرندینگ، مفصل راجع به آن بحث کنیم».

محفظه بازشده BB در بازی Death Stranding 2 هیدئو کوجیما

بازی Death Stranding 2 در تاریخی نامعلوم روی کنسول پلی استیشن 5 به‌دست بازیکن‌ها خواهد رسید. استودیو Kojima Productions یک پروژه هم با تیم ایکس باکس دارد و در همین حین با سازندگان فیلم دث استرندینگ همکاری می‌کند؛ فیلمی که با نظارت کامل و مطابق خواسته‌های کوجیما تولید می‌شود، اما او به کارگردانی آن نمی‌پردازد تا متمرکز روی ساخت ویدیوگیم باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده