// شنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

آیا PS5 کپی خور شده است؟

آیا پلی استیشن 5 جیل‌بریک شده است؟ از آن مهم‌تر باید پرسید که آیا هک کامل PS5 در دسترس بازیکن‌های مختلف قرار دارد؟

جدا از اینکه چه نظری راجع به هک یا جیل‌بریک کنسول برای تجربه‌ی رایگان بازی‌ها دارید، باید بدانید که حداقل در این لحظه حداقل هنوز هیچ‌گونه هک کامل عمومی برای پلی استیشن 5 در دسترس نیست. بااین‌حال بدون شک تاکنون افراد مختلف، دستاوردهایی در این زمینه داشته‌اند.

به‌تازگی در جدیدترین اخبار بازی اعلام شد که الکسی کولاو، کارمند ارشد سابق شرکت Kaspersky یک قدم بزرگ در زمینه‌ی جیل‌بریک پلی استیشن 5 برداشته است. او به شکل نرم‌افزاری از PSP (پردازنده امنیت پلتفرم) کنسول PS5 گذشت یا به عبارت ساده‌تر، بالاترین لایه‌ی امنیتی دستگاه را شکست داد. در نتیجه اکنون می‌تواند به کدهای رمزگشایی (Decryption Keys) دسترسی پیدا کند و شانس کنترل کامل کنسول را دارد. چرا که وظیفه‌ی ساخت محیط امن بوت شدن پلی استیشن 5 بر عهده‌ی پردازنده‌ی امنیت پلتفرم است.

این فرد که با آیدی flat_z در توییتر و دیسکورد فعالیت دارد، با بهره‌برداری از یک فایل Save تخریب‌شده‌ی یک بازی PS4 موفق به انجام کار شد.

دسترسی یک هکر به PSP پلی استیشن 5

اما دستاوردهای این فرد را نباید با هک یا همان اصطلاحا کپی خور شدن کامل PS5 اشتباه گرفت. او نه‌تنها هنوز به‌صورت کامل توضیح نداده که موفق به انجام چه کارهایی شده، بلکه ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای افشای روش دقیق انجام کار ندارد. او یک هکر ناشناس نیست که بخواهد کنسول را جیل‌بریک کند و این جیل‌بریک را در دسترس همه‌ی کاربرها قرار دهد. وی با رویکرد تحقیقاتی جلو می‌رود.

همچنین باید بدانید که اکنون کاربرهای پلی استیشن 5 در حال استفاده از جدیدترین نسخه‌ی آپدیت 7 سیستم‌عامل پی‌اس فایو هستند و حتی انتظار نسخه‌ی 8.00 را می‌کشند؛ درحالی‌که کولاو تمام کارهای فعلی را فقط در نسخه‌ی 2 سیستم‌عامل انجام داده است. تازه احتمال دارد سونی تا همین حالا، کدهای رمزگشایی سیستم را در مدل‌های مختلف پلی استیشن 5 به‌روزرسانی کرده باشد.

بدون شک گروه‌ها و افراد دیگری هم هستند که با روش‌های مختلف به تلاش در زمینه‌ی جیل‌بریک پلی استیشن 5 و هک کامل دستگاه برای اجرای انواع‌واقسام بازی‌ها روی آن ادامه می‌دهند. تلاش‌های آن‌ها در آینده می‌تواند به برخی نتایج قابل‌توجه در این زمینه برسد. بااین‌حال نباید فراموش کرد که در زمان نوشته شدن این خبر، هنوز پلی استیشن 5 به‌صورت کامل و قابل انجام برای کاربرهای گوناگون، هک نشده است. در نتیجه اکنون افراد مختلف نمی‌توانند بازی‌های PS5 را به‌راحتی به‌صورت غیرقانونی روی کنسول کپی خور‌شده PS5 نصب و اجرا کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده